Alla inlägg den 22 april 2012

Av Inger - 22 april 2012 18:16

År 1986 var jag för första gången på Österåsens Hälsohem. Jag jobbade då i storkök och fick fara dit på remisss därför att jag var alldeles för tjock. På den tiden "fick" man fasta med tex, drycker och potatisavkok (urk!). Jag tog mig för att fasta i sex veckor! På kvällarna då allt schemalagt var undan, spelade jag och en annan tjock tjej badminton. Dagen innan jag for till hälsohemmet hade jag färgat håret mörkbrunt och säkert sköljt ur håret dåligt. Det visade sig nämligen att på min vita t-shirt fanns nu svarta ränder av färgen, likaså var mitt ansikte svartflammigt. Man svettas nämligen ymningt då man spelar badminton och är tjock.

Nå, när de sex veckorna gått, hade 18 kilo försvunnit ur min kropp! Så snygg jag var! Visserligen gick jag upp dessa kilon ganska snabbt då jag kom tillbaka på jobbet och smaskade i mig pinfärska godbitar som bagaren kom med tre dar i veckan. Men en kort tid var jag snygg och "smal".

Nästa gång jag for till hälsohemmet var för ett par år sedan, jag var fortfarande för tjock, så nu jädrar skulle här tänkas om! Men som jag hade börjat få "ont i höften" så kunde jag inte spela badminton, med den påföljden att jag gick ned fisiga tre kilo. Dessutom får man inte fasta numer. Den sista veckan den omgången, var långt efteråt och då hade jag fått mitt cancerbesked, så då liksom struntade jag i att försöka gå ner i vikt.

Men nu! Nu har jag fått chansen att fara dit igen och jag har fått tillbaka livslust, så nu jäklar om jag inte ska kämpa mig ned åtminstone fyra kilo! Hahaha, vi får väl se, jag ska i varje fall plaska på i den kroppstempererade bassängen ofta, ofta! Vattengympa är toppen för kroppen och jag ska utnyttja varje ledig stund där. Lär väl se ännu mera ut som ett russin då jag kommer hem.

På tisdag far jag upp på inskrivning och den 21maj börjar enveckasövningarna. Så i augusti är det treveckors "Hälsokurs"  och slutligen fem dagar i början på nästa år.

Jag är tveksam om jag ska söka inriktningen "tjockis" eller "smärtis"(alltså som i smärta, ont, aj...). Tja, det löser sig.

Hur som haver så längtar jag, massage och andra sköna grejer ska det bli!  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Ovido - Quiz & Flashcards