Alla inlägg under december 2014

Av Inger - 31 december 2014 11:54

  Detta är jag, Inger.

Året som gått, har varit vänligt mot mig och min familj. Inga särskilda sjukdomar, ingen har dött, ingen har fötts. Sommaren var underbar, utom midsommar som var den vanliga fleesejackor o kepshelgen. Men vi var ett stort gäng som hade jättetrevligt! Lena och Roine, våra goda vänner, var med oss även denna midsommar.

Efter midsommar köpte vi en liten husvagn i Gävle, med den for vi norrut mot Piteå och fick träffa våra kära vänner Signhild och Erik som åkt upp från sitt hem i Småland, för att tillbringa sommaren i sin fina stuga där uppe. Så trevligt att träffas och äta surströmming med dem.

På väg hem, for vi en sväng för att se Storforsen, mäktigt! Åsele, Lycksele och den vägen hemåt, vi mötte ett otroligt, fascinerande oväder med regnstorm och åska, även det mäktigt! Väl hemma efter några fina nätter i Hubert, öppnade Bengan loppis i garaget.. Lite åkande hit o dit till Sösjö, så var det plötsligt höst. Vi vintrade i stugan, och så var det bara att vänta in vintern. Den kom sent, men vi fick några smällkalla dagar och några dagar med snö. 


I november togs datortomografi på mig och senare ultraljud på min lever, då något syntes i den. I slutet på den månaden togs nytt ultraljud, denna gång med kontrast, läkarbesök andra december, då jag fick tid för leverbiopsi. Den artonde gjordes biopsin och igår fick jag svar att det var bröstcancerceller i metastaserna i levern. Det betyder att jag ska börja med cytostatika den trettonde januari.

Hur nästa år blir, det kan jag bara tänka mig, men jag vet att jag ska kämpa allt jag kan, för jag vill inte lämna in än!

Att jag går ut med detta så här, beror på att det blir fler som delar min börda och då känns allt lättare. 

Jag har så fin familj och några underbara vänner som stöttar mig, så med dem och mitt fortfarande goda humör, ska väl detta gå vägen! Dessutom vet jag att också en högre makt stöttar mig!

Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag mig och er alla!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Ovido - Quiz & Flashcards