Alla inlägg under mars 2013

Av Inger - 31 mars 2013 11:29

  Snart, snart...

Ja nu dröjer det inte länge till vi kan se dessa underbara sommarblommor igen.

I morron är det första april och den månaden är full av aktiviteter.

Jag ska börja månaden med fem dagar på Österåsen- igen. När jag kommit hem är det olika provtagningar, behandlingar, medicinsk yoga (jodå), cirkeln...och rätt som det är så är det första maj!

Då börjar det. Kristi Himmelsfärd brukar vi fara upp till Sösjö, för då har snön gett sig.Veckan därpå är det Pingst! Men den nittonde maj, på själva pingstdagen, kan jag fira tio år som rökfri! Det trodde jag aldrig.

Sedan dröjer det inte förrän det är midsommar och då kommer blommorna! Ängen nedanför vår stuga brukar vara full med prästkragar, blåklockor, rödklöver och smörblommor. Man kan sitta på dasset med öppen dörr och njuta av alla dessa naturens under, samtidigt som man läser en urgammal Lille Fridolf eller Åsanisse.

Så går sommaren och i slutet av juli blir skåneresan av. Den så planerade och efterlängtade resan. På hemvägen därifrån blir det stopp i Ullared! Det ni!

I maj blir det också läkarbesök och då är det meningen att ni ska hålla tummen för mig. Självklart ska jag gruva mig och måla faan på väggen, det hör liksom till. Men hoppet finns.Kan jag ha tur även denna gången och kan jag lägga ytterligare ett halvår till min hittills obrutna svit av ren och skär Gudsförsyn? Vi får se.


Nä, nu ska jag packa lite grejer till min hälsovecka, blir inte lika mycket som förra gången...tror jag. Ernst får följa med, jag ska försöka hänga med Annette uppöver stigarna till Utsikten. Jag försökte med henne att jag skulle ta Rulle, men Annette vägrade! Konstigt.  

Ha det bra alla, själv ska jag andas frisk luft hela veckan ( man kan ju alltid öppna fönstret i rummet, fniss).

Hurtbullekram!

Av Inger - 11 mars 2013 13:49

  

Ja, kan ni tänka er, jag har premiärat i hammocken! Jag satt vid köksbordet och drack kaffe då jag såg hur tempen utanför köksfönstret kröp högre o högre upp. Självklart var det solen som låg på, som gjorde det, men ändå. När tempen stod på + 15 grader bestämde jag mig, jag går ut.Jag tog en filt och satte mig i hammocken, jösses vad hett det blev! Jag var tvungen att dra upp en dörr så luften kom in. Då kom solens varma strålar rakt på mitt ansikte, särskilt om jag satte mig längst ut på kanten med en högervridning på kroppen. I denna en aning obekväma ställning, satt jag och solade en halvtimme. Ena foten såg till att jag gungade, fram o tillbaka, fram o tillbaka... Himla sövande, jag satt nästan och somnade. Men så underbart att känna luften, solens heta strålar och samtidigt höra fåglarnas kvivitt, kviviiittt!

Ja sedan gick jag in och fixade sillunch med ägg, potatis, hårt bröd och gubbröran som var kvar sedan helgen


En sådan här dag som är full av njutning, känner jag en stor tacksamhet att jag lever och mår bra. Inget flimmer, bara lite ont i kroppen, mätt och nöjd och en tyst o snäll make, vad kan man mer begära?


Nu är det bara hammockpremiären i Sösjö kvar, men den lär få vänta till Kristi Himmelsfärd, då snön ligger kvar till dess. Tänk att vi har inglasat där också, helt fantastiskt! Sitta ute tidigare och längre in på höstkanten. Viva la inglasning!! Som jag längtar!

Som om inte allt detta vore nog, vi har ju skåneresan att längta också!! Vecka 30 far vi söderut och det är något jag saknat i flera år nu! Viken heter platsen där vi hyrt ett vackert hus, ska bli så underbart! Bara att resa genom Sverige på sommaren! Jag älskar att åka bil och stanna på massor av platser för att fika, gå i små affärer (loppisar går väl inte att undvika, usch!) äta lunch på en rastplats eller MD, bo i stuga på campingplats, laga mat i den stugan, sitta på veranda och äta...smyga bakom stugan på natten för att kissa då det brukar vara lååångt till toan osv.


Jaa, för närvarande är mitt liv fullt av "längtor", precis som jag vill ha det.


Dessutom, ja tro det eller ej, jag har en längtan kvar att delge er! Första veckan i april far jag och Annette till Österåsen på en  njutartur! Vi ska bada, få massage, kanske lerinpackning (Annette då, aldrig jag!)äta god mat, promenera och sola. Jag har sk. bonusdagar att ta ut, då jag betalar halva priset på mat o husrum. Det ska bli så härligt! Ingen vägning, inga prover eller lektioner, bara fokusera på MIG!


Ja där ser ni, ingen nöd alls! Tjohooo!


Nä nu får jag ont i ändan, får lufta den ett tag.

Längtanskram hörni!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Ovido - Quiz & Flashcards