Alla inlägg under september 2012

Av Inger - 8 september 2012 16:31

  Den här buketten ger jag till min älskade vän Annika K i Malmö! Tack kära Du för att du alltid stöttar mig, vad än det gäller. Rökning, vikten, smärta eller andligt. Nu senast fick jag en personlig ängel och henne tackar jag särskilt för! Du och jag Annika har aldrig träffats, men lik förbaskat så vet du på något underligt vis vad jag behöver. Det svavelosande tar jag inte kontinuerligt, då min mage blir förbannad då det kommer ned. Men har jag en bra dag med ickesur mage, då kämpar vi på.


Mitt onda knä är mycket bättre, jag går inomhus oftast utan krycka nu. Ute är det Ernst och Rulle som gäller...ja ibland är det bara En-ok som får stötta. På "hemmet" fick jag värme och massage i knävecket och underbenet, sjukgymnasten sa att en muskel i vecket har dragit ihop sig och måste ovillkorligen töjas. Jag fick stränga order om att sitta i högst 15 minuter, sedan upp o stretcha! Oooohh, nu är det dags...ajajaj...åh vad skönt...så! Vidare ska jag av min ena dotter få taktil massage en gång/vecka, vilket nu är avtalat. Nästa vecka ska jag ta kontakt med min sjukgymnast på vårdcentralen och till henne har "hemmets" sj.gymn skrivit ett långt brev om vilken behandling jag ska få där. Hehe, det blir intressant att se då hon läser, hon lär snörpa på munnen! Jaja, det ska nog bli ordning på mig också, trots att jag satt i mig en halv chokladkaka nyss. Jag kallar det lördagsgodis.

På måndag är det så dags för prover igen, PK och inför Zometan. PK-prover tog jag på "hemmet" och låg väldigt bra i värdet, skönt. Ssk sa att av den vegetariska maten kunde PK åka lite upp o ner, men mitt var stabilt...ja hela jag är ju stabil förresten.  

Nu kan jag även njuta på hemmaplan, inglasningen är klar! Idag har det omväxlande regnat och varit soligt, men inne på verandan har vi suttit och druckit kaffe och senare ätit mat med ett glas rött i hammocken, så härligt! Efter maten (vinet) blev jag trött och la omkull mig i hammocken, men så underbart, gungeligung så somnade jag. Bengan höll på med en list i dörren, slammer, slammer, men jag bara slappnade av o sov!

Jag har verkligen lärt mig att slappna av, jag kör en cd med medicinsk yoga sedan jag lagt mig, använder hörlurar så inte Bengan slocknar han också. Eftersom jag sväller i vrister o fötter, så har jag den förmånen nu att kunna höja fotänden på sängen och där ligger jag med lurar i öronen o fötterna upp i luften, härligt! En smeksam manlig röst säger åt mig att jag ska andas djuuupt samtidigt som jag upprepar ett mantra, gissa om det är njutbart?! Bengan skulle bara veta...

Nä nu ska jag ta tillvara på solen som tittar fram och samtidigt titta till Bengan en stund.

Tack ni snälla som kommenterat mina inlägg och förlåt mig för att jag inte svarar er en och en. Det blir ett kollektivt tack istället!

Pussokram!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Ovido - Quiz & Flashcards