Direktlänk till inlägg 29 november 2013

Rubrik saknas

Av Inger - 29 november 2013 15:08

   En av alla vackra buketter jag fick på min 70-årsdag.

Blommorna står på stora bordet nere i allmogerummet där det är svalt och skönt för dem. Jag nyper bort visset, fyller på vatten och nosar på dem varje dag. De är så vackra!

Minnet av min födelsedag sparar jag i ett särskilt rum i hjärtat, jag har aldrig förr blivit så firad. Jag är också förundrad över att jag verkligen fick uppleva min sjuttionde födelsedag, det hade jag inte drömt om för ett par år sedan. Men livet gäckar, för mig positivt.


Apropå det, jag hade läkartid idag hos min onkolog, men redan dagen före min födelsedag ringde en sköterska på uppdrag av läkaren som ville ge mig som present att skelettscinten var oförändrad sedan sist. Idag var jag som sagt dit och hon hade inget negativt att säga alls. Ja..kreavärdet var lite högt nu också, men verkade på väg ned. Kalium och kalcium var för högt så jag fick gå på lab och ta om de proverna, läkaren ringde nyss och sa att de värdena hade gått ned också! Jag ska dock få ta ett ultraljud på njurarna bara för att utesluta så det flödar som det ska i "ledningarna". Dessutom skriver hon remiss till min "gamla" vattengympa på sjukhuset, så nu hoppas jag få börja där igen!

Läkaren tyckte också att det var positivt att jag skrev och pratade om min cancer så att gemene man och kanske någon cancersjuk fick läsa att det går att leva gott med en sådan sjukdom.


Ikväll håller vi på att "jula upp" huset, med lite adventsljus och annat krafs. Bengan har fått lite fnatt vad gäller ljusslingor, nu blinkar och glimmar det var jag än tittar ut. En enda tomte har fått tagit plats,   den fick jag i present i lördags, så han var liksom redan här. Resten kommer så småningom.


Bengan och jag tar lite vin till maten då och då, vi har flaskor kvar sedan fyllerårdagen och de får ju inte bli gamla. Hrm. Jag låtsas att det är bra för blodet, både de röda och de vita vinerna.


Vi var bjudna på en fantastisk middag i onsdags, förrätt, varmrätt och dessert. Dessutom en mordgåta att lösa! Jättekul! Vilket samarbete mellan oss detektiver, jag, Bengan, Annalena, Peter, Marie, Patrik och värdparet Annette och David. Många skratt, festklädsel och levande ljus och goood mat. Sånt gillas.


Den tjugonde december ska Bengan och jag fara till Höga Kustenhotellet för julbord, övernattning och Lennie Norman!! En present från mina barn, de vet vad mamma gillar. Lennie norman...suck, han är BRA!

Nä, nu får jag slita mig härifrån och börja tända ljusstakar, nu (nästan) är det advent!

Sköt om er, vi har oss bara en gång. Kram från glada Inger

 
 
Ingen bild

skrivmoster

29 november 2013 16:01

Jag är jätteglad över att det är "lugnt" efter kontroller. Det är "en nåd att stilla bedja om". Nu kan du andas ut och fortsätta att leva i den positiva anda du sprider omkring dig. "Det ska va´ gott att leva!" Just nu vet jag att jag lever för båda tjejerna är här och idag är dom uppskruvade till max.
Njut av dina fina blommor som du sköter om och av ett glas vin till maten, som förgyller och känns festligt. Kramar från syrsan "mitt i stormens öga".

Inger

30 november 2013 19:18

Tack käraste syrsan!
Hoppas du haft det lite lugnare idag än igår. Det är underbart med barn, men de kan "ta hårt" på orken. Jag beundrar dig som fixar det så ofta och länge, jag har icke tålamod till det. Någon gång ibland är jag/vi barnvakt för M, men väldigt sällan. B sitter för det mesta framför teven då hos A-L, jag sitter i köket o spelar spel med M.
Ha en fortsatt fin helg, kram från syrsan Inger

 
Ingen bild

Ingela

29 november 2013 18:34

Men åh så underbart att rtg var ok o blodproverna skött sig hyfsat snyggt! Ja denna blogg hjälper många att våga leva trots sjukdom. Med din positivism smittar du även friska. Vackra blommor o gude söt tomte! Ha en härlig helg nu! Kram kram

Inger

30 november 2013 19:13

Tack goa Ingela!
Ja jag är så himla glad att mina höga värden kilar nedåt. Glädjefnatt och hjärteskratt är det som förlänger livet.
Hoppas din helg blir fortsatt bra och att din rygg håller sig lugn.
Stor kram!

 
Britten

Britten

30 november 2013 11:17

När jag läser om din goa läkare minns jag när jag var uppe på SU med mitt läckande "drän" veckan innan mitt bokade återbesök. Det var min doktor som hade jour och när han satt hukad bredvid mig viskade han: jag har fått svaret, det fanns ingen cancer i lymfan! Vilken lycka! Känslan av hans fina omtanke känner jag ofta ... Änglar finns! Kramar Britten

http://..

Inger

30 november 2013 19:09

Tack Britten!
Jaa, jag har än inte stött på mer än en läkare som hellre skulle jobbat som snickare så han hade fått hamra av sig ilskan och antipatin gentemot människor. Jag hade den dåliga smaken att säga att mina besvär nog berodde på bihåleinflammation (vilket jag hade tre ggr om året då). Han blev förbannad o sa att jag inte behövde komma till honom om jag visste min diagnos själv. Han vägrade undersöka mig och jag fick tjata mig till en penicillinkur. Jag gick inte tillbaka till den läkaren. Detta var på en vårdcentral. Men det är många år sedan och numera är läkarna underbara.
Visst är det skönt att man får bra besked av en mänsklig läkare!
Kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 31 december 2014 11:54


  Detta är jag, Inger. Året som gått, har varit vänligt mot mig och min familj. Inga särskilda sjukdomar, ingen har dött, ingen har fötts. Sommaren var underbar, utom midsommar som var den vanliga fleesejackor o kepshelgen. Men vi var ett stort gän...

Av Inger - 28 september 2014 16:10

  Det här är min Bengan. Fotot är från då vi var i Skåne i fjol, närmare bestämt i Viken där vi hyrde hus av kära Evy. Inte kunde vi då veta att det skulle bli sista gången vi fick bo i detta vackra hus och träffa den allra finaste värdinnan med den...

Av Inger - 13 september 2014 15:23


   Idag är en "sån" dag, en tänk- o funderingsdag. Tänker ofta på C i dag. Många negativa tankar far över mig, det både finns och finns inte en orsak till tänkandet. Jag tror att vi alla har sådana dagar, då vi kanske har drömt något otäckt och känsl...

Av Inger - 26 augusti 2014 18:18


   Nää, tänkte bara sätta in en tårt o kakbild för att väcka er uppmärksamhet.   Idag har jag varit på träningslokal, vilket var längesedan. Men jag är ju med i en utmaning att träna 3ggr/vecka med redovisning på söndagar, därför måste jag gör...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Ovido - Quiz & Flashcards