Alla inlägg under maj 2013

Av Inger - 30 maj 2013 18:36


I fjol "sommar" gick vi omkring och suckade och längtade efter sommaren. Det var blött, grått och trist. Några få dagar i augusti var det fint, men då var jag inte hemma. När hösten kom, längtade vi till sommaren och för att inte tala om den snörika vintern, då längtade vi nästan ihjäl oss! Nu är den här, med dunder och brak...ja inte åska då, nej med sol och värme. Vad gör vi då? Pustar och stönar och stånkar. Svetten lackar, frisyren ligger som en snorloska på skallen och fuktfläckar här och där. Det är tji i helsike att få på några snygga ögonbryn, pennan liksom gliiider upp i pannan eller nedåt. Jag som har så torr hud, hur har den plötsligt kunnat börja alstra fett? Jag är blank som en smörig stekpanna i ansiktet.

Eftersom både Bengan och jag är förkylda, så sitter vi mest stilla (jag)och hostar och snyter oss,men jag tänker på de stackare som är ute och jobbar! Tittar lite slött på grannens barnbarn som hoppar studsmatta om och om igen, upp o ned, upp o ned...svettas inte barn?!

Förresten, Bengan var ut till husvagnen förut och fixade lite (ja jag kollade att han levde, hörde hostan), då han kom tillbaka hade hans ansikte svällt upp och var knallrött! "Men hur ser du ut" skrek jag, "dina påsar under ögonen är som säckar nu, röda säckar"! Men det hade han ingen aning om. "Keps på hädanefter om du går ut i solen"! "Jajaja, tjat..."

Nu är han bättre, påsarna har återgått till sina hm..normala storlekar och ansiktsfärgen är bara svagt grisskär.

Hur ska resten av sommaren bli, nu då den tjuvstartat så fint? Hoppas, hoppas att vi kan fara till Sösjö nästa vecka, jag längtar! Jag vet att det är ännu varmare där uppe, men vi har kraftigare fläkt där också!

 

För att skriva lite om C, läkarbesöket var positivt, allt står stilla även denna gång. En förändring i höger knä, men jag ska på röntgen i morron så får vi se, förmodligen lite mer artros. Njurvärdet låg högt, vilket inte är så himla bra, men med mer vatten och kissning så njurarna får jobba på, så ska det bli bra. Med andra ord så är jag en frisk, fet flicka (nåja).

Ha det gott hörni och tänk på att vi har oss bara en gång, kram!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Ovido - Quiz & Flashcards