Direktlänk till inlägg 9 april 2014

Mot hälsohemmet, tjoho!

Av Inger - 9 april 2014 16:32

   Samma ansikte, samma leende. Så där glad blir jag då jag får en återbudsplats på Österåsens hälsohem, redan den 28/4! Om jag fått en "vanlig" plats, hade jag haft lång tid på mig att packa, troligen hade jag packat en månad i förväg. Nu när jag börjat packa, tänker jag (som vanligt) ta en typ trunk och min "badväska". Men jag vet hur det slutar. Den bautastora röda resväskan ( där till o med Bengan kan smugglas in) blir det, proppfull med onödiga saker. Sånt jag bara MÅSTE ha! Jag ska ju vara hemifrån hela fem dagar. Men jag lovar mig själv att försöka begränsa packningen, jag vet ju hur mycket (lite) jag använder där uppe.

Jag är så glad att jag får fara dit den här tiden, nu börjar det spira lite bland blåsippor och annat, myrorna vaknar och jobbar som sjutton. Jag ska ta min Ernst och gå upp till närmsta utsikten bland det första jag gör, längtar så efter den vägen.

Nu får vi fisk där också, förut har det varit strikt vegetariskt, men nu har personalen/läkaren kommit på att fisk är nyttigt! Kan man tänka! Fortfarande serveras vegetariskt så det stänker om det, alla blir nöjda och mätta, dessutom mår alla bra. Tror det är bra för min waraninställning med lite fisk, förra gången hoppade inställningen hit o dit, med den påföljd att jag fick ta prover titt som tätt.

Tänk va, jag hinner få min Zometa, ta pk, fixa påskbuffé för familjen, få massage ett par gånger, frissan, ja allt detta hinner jag med innan jag far upp. Nästa gång, min treveckors period, är jag där i juni och kommer hem dagen före midsommarafton. Då kan det bli lite knöligt med midsommarmaten, men jag har ju fyra barn! Då får det bli en mammasurprise!

Annars då? Ja Bengan är borta, han har ett hemligt projekt på gång. Lite skönt faktiskt, både för honom och mig att få lite egentid liksom.

Solen skiner idag och vi ska äta vår stekta sill på verandan..om Bengan kommer hem innan solen gått ned, annars blir det i köket.

Jag känner en stor glädje inombords då jag tänker på Österåsen och sommaren framför mig. Jag får vara med! Jag mår bra i kroppen, kanske lite oro i knoppen för vissa saker som jag inte kan påverka, men då får jag ge sjutton i att tänka på det då!


Vet ni, inuti mig känns det som ett fluffigt varmt täcke, det måste vara kärlek. Kärlek till naturen som idag låter solen lysa över mig, kärlek till familjen som bryr sig om, kärlek till människor som ler, kärlek till de som inte ler. Nu sitter jag och hetsar upp mig i kärlekskänslor så jag får flimmer, får ta o lugna ner mig nu!

Nå, nu har jag delat med mig av min glädje och kärlek, ta för er!

Japp, nu tar vi o kramar varandra, kläm till riktigt ordentligt så det känns!

Slutligen, lev och njut, vi har oss bara en gång!

 
 
skrivmoster

skrivmoster

9 april 2014 17:57

Åh så härligt för dig att åka dit där du trivs så bra och mår så gott! Du sprudlar av lycka inför resan och jag förstår att den ger så mycket till både kropp och själ.

Varm hård kram till dig min käraste syrsa! Nu blir du borta några dar ... men i sommar blir det längre. NJUT i fulla drag alla dagar och känn min syrsa-kärlek till dig här och nu!!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Inger

18 april 2014 15:00

Tack syrsan! Ja jag ser fram emot det må du tro! Särskilt maten och stillheten.
Kram och visst känner jag!

 
Britten

Britten

9 april 2014 19:46

Största klämmen till dig!Kärleksludd!
Njuut! Britten

http://..

Inger

18 april 2014 14:59

Tack snälla Britten, kläm till dig också!

 
Lillemor

Lillemor

19 april 2014 14:40

Kära du!

Åh, vad härligt att du får åka till Österåsen nu på våren! Det är säkert jättefint där nu. Jag har också fått en remiss dit. Ska träffa kontaktsköterskan till veckan.

Eftersom jag har varit där förut så förstår jag din längtan. Bra att de börjat servera fisk nu. Min bror har varit vegetarian i över 20 år men har insett nu att han ska äta fisk ibland.

Jag har börjat blogga igen efter ett helt år. Vi får se hur mycket jag kan prestera.
Ha en trevlig Påsklördag! Kram till dig och Bengan

http://angermanalvens.blogg.se

Inger

19 april 2014 16:12

Tack Lillemor! Vad roligt att höra av dig, jag har saknat dig!
Ja, längtan är stor, men om en dryg vecka far jag. Tänk om vi hade kunnat vara där samtidigt!
Jag ska kika in på din blogg sedan. Hoppas allt är bra med dig?
Trevlig påskafton till er också, kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 31 december 2014 11:54


  Detta är jag, Inger. Året som gått, har varit vänligt mot mig och min familj. Inga särskilda sjukdomar, ingen har dött, ingen har fötts. Sommaren var underbar, utom midsommar som var den vanliga fleesejackor o kepshelgen. Men vi var ett stort gän...

Av Inger - 28 september 2014 16:10

  Det här är min Bengan. Fotot är från då vi var i Skåne i fjol, närmare bestämt i Viken där vi hyrde hus av kära Evy. Inte kunde vi då veta att det skulle bli sista gången vi fick bo i detta vackra hus och träffa den allra finaste värdinnan med den...

Av Inger - 13 september 2014 15:23


   Idag är en "sån" dag, en tänk- o funderingsdag. Tänker ofta på C i dag. Många negativa tankar far över mig, det både finns och finns inte en orsak till tänkandet. Jag tror att vi alla har sådana dagar, då vi kanske har drömt något otäckt och känsl...

Av Inger - 26 augusti 2014 18:18


   Nää, tänkte bara sätta in en tårt o kakbild för att väcka er uppmärksamhet.   Idag har jag varit på träningslokal, vilket var längesedan. Men jag är ju med i en utmaning att träna 3ggr/vecka med redovisning på söndagar, därför måste jag gör...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Ovido - Quiz & Flashcards