Direktlänk till inlägg 25 april 2012

Inför...

Av Inger - 25 april 2012 08:18

Ja nu börjar en tid som är "inför" mycket. Det första  är Bengans 70-årsdag den 5/5, då vi ska ha öppet hus här hemma. Vad skönt att vi hann få nya golven klara inför och idag kommer städisen och gör rent inför. Tur jag också har mina barn som hjälper till då det drar ihop sig.

Den 2:a ska jag ta dubbla prover inför datortomografin och  Zometan, dessutom ska jag göra isotopscanningen den dagen. Den 3:e ska jag göra ansiktsbehandling och få ögonbryn o fransar färgade, det är en julklapp från äldsta dottern, så det är inte inför något...kanske mer än att jag vill vara vacker inför? Den 4:e ska jag skjutsa Bengan till ortopeden så han får ta bort stygnen på sin hand. Sedan är det lördag med allt vad den innebär, det ska bli kul!

Den 7:e är det Zometa, den 9:e är det datortomografi, den 14:e ska jag på vårdcentralen för att kolla om jag ska sätta in Waran igen, suck. Ni kan tro att jag blir stucken i armen! Valde att inte sätta in en "port", då jag i alla fall måste ta en massa prover på lab och de får inte ta blod från en port.

Veckan efter det far jag så äntligen på min första veckolånga sejour till Österåsen, härligt! Känns lite som att vänta på semester, fast jag vet att det blir tidiga morgnar med vattengympa före frukost...jösses vad jag längtar!!

Ja det var mycket "inför", men är det inte alltid så? Alltid har man något som måste göras och före det så är det ju "inför".

Igår var jag på inskrivningsdag på Ö-åsen, en helt underbar dag! Vi kan räkna bort de tio mycket skumpiga mil på tjälskadade vägar dit och sedan hem, det var inte skönt! Men min ena dotter Annette som snällt följde mamma och Bengan som fick agera chaufför (därför att jag fått en vagel i ögat som skymde sikten), gjorde färden dräglig.

Vi åt gott (och mycket) av den underbara vegetariska kosten (inte Bengan, han föredrog hamburgare i Långsele), men före det så hann jag med läkarbesök, en informationsträff med underbara ssk Maria och sedan hoppade vi i bassängen! Tänk er att omslutas av 32-gradigt vatten som känns sammet om kroppen! Där låg vi och plaskade som små (nåja) grodor i en timme, SÅ himla skönt!


Nu gruvar jag mig lite för läkarbesöket som ska ske någon gång i maj, jag har inte fått tid ännu. Det är likadant varje gång, jag ställer in mig på att C har spridit sig hit o dit i kroppen o knoppen, kanske gör jag så för att vara beredd? Men till jag eventuellt får ett  sådant läskigt besked så väljer jag att leva som vanligt, dvs. positivt och njuta av dagen och allt runt omkring. Många tycker att jag är stark, men så upplever inte jag det, jag bara blundar lite och accepterar inte att jag är kroniskt sjuk. Nix, jag mår hur bra som helst, så är det!

Hörni, ha en fin dag och njut av tillvaron!




 
 
Stintan

Stintan

25 april 2012 09:32

Jaa.. det kommer att gå hur bra som helst!

Stackars Bengan vad han gicl miste om! Hamburgare i Långsele? Kan det vara något det???

Vramgo ´kramen // Lillemor

http://angermanalvens.blogg.se

Inger

25 april 2012 10:05

Hehe, ja Bengan har ätit där en gång förut och blev så sjuk att han fick stanna bilen på vägen hem för att spy. Han åt väl för fort antar jag. Kram o tack Lillemor!

 
Ingen bild

Goldis

25 april 2012 09:51

Men vilket späckat schema!!! Tyckte det blev många anteckningar på min agenda i maj, men det visade sig vara ganska lite.
Det låter härligt det här med Österåsen, att bara vara,och sköta om sin kropp.

Inger

25 april 2012 10:03

Ja, lite mycket blev det allt, men när juni kommer så är maj borta! Ö-åsen ser jag fram emot, ska bli SÅ härligt! Dessutom ska jag gå "smärtklass" så jag får lära mig stå ut då smärtorna visar sig emellanåt.
Tack för att du läser!

 
Ingen bild

Kicki Leonie

25 april 2012 11:44

Ja, det var värst vad mycket du har på din maj-agenda! Men du har ju en förmåga att se det positiva i allt, dvs. när juni väl kommer så är maj historia ;)
Men du har ju också din härliga majvecka på Österåsen att se fram emot, liiite lättare att stå ut då.
Kram <3

Inger

25 april 2012 14:58

Jaa, det blev mycket i maj, men som sagt månaden rasar iväg o juni kommer som ett skott. Sedan kan det få gå lite långsammare tycker jag. Tack snälla goa du för att du läser och skriver några rader! Kram tebaka!

 
Ingen bild

Ingela

25 april 2012 13:31

Ojoj vilken späckad maj du har! Jag tror din inställning och styrka gör att du skrämmer bort C, eller åtminstone håller den i chack! Du har så rätt inställning och positiv livssyn och det kommer man långt med. Samtidigt som man måste tillåta sig "down-dagar" också! Håller alla tummar för att maj inte blir en stressmånad för dig nu, utan sug ut det goda i varje dag! KRAM

Inger

25 april 2012 15:01

Ja vet du, jag tror helt och fullt på att positivitet kan läka kroppen. Inte så att jag kan tänka bort C, men i alla fall hålla den på mattan.Mina "downstunder" går ut över Bengan, min man, men det går över fort, jag gillar inte att vara varken sur eller deppig länge. Kram!

 
Ingen bild

Maggan

25 april 2012 16:28

Vad har jag för URL? räcker det med detta för att kunna kommentera? Testing testing ...

Inger

25 april 2012 16:54

Ja Maggan det räckte med detta! Hej på dig!!

 
Ingen bild

sussi

25 april 2012 17:28

men jösses vilket schema gumman men låter som trevliga saker, inte allt men många saker. Så bra du har så fina hjälpisar ju.....Inger su ska finnas hos mig länge till barra så du vet det så inga spridningar här inte c kan bara våga bråka <3<3<3 love u in fina vän

Inger

25 april 2012 17:44

Tack Sussi, du är bra gullig och jag är så glad att jag har dig!
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 31 december 2014 11:54


  Detta är jag, Inger. Året som gått, har varit vänligt mot mig och min familj. Inga särskilda sjukdomar, ingen har dött, ingen har fötts. Sommaren var underbar, utom midsommar som var den vanliga fleesejackor o kepshelgen. Men vi var ett stort gän...

Av Inger - 28 september 2014 16:10

  Det här är min Bengan. Fotot är från då vi var i Skåne i fjol, närmare bestämt i Viken där vi hyrde hus av kära Evy. Inte kunde vi då veta att det skulle bli sista gången vi fick bo i detta vackra hus och träffa den allra finaste värdinnan med den...

Av Inger - 13 september 2014 15:23


   Idag är en "sån" dag, en tänk- o funderingsdag. Tänker ofta på C i dag. Många negativa tankar far över mig, det både finns och finns inte en orsak till tänkandet. Jag tror att vi alla har sådana dagar, då vi kanske har drömt något otäckt och känsl...

Av Inger - 26 augusti 2014 18:18


   Nää, tänkte bara sätta in en tårt o kakbild för att väcka er uppmärksamhet.   Idag har jag varit på träningslokal, vilket var längesedan. Men jag är ju med i en utmaning att träna 3ggr/vecka med redovisning på söndagar, därför måste jag gör...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Ovido - Quiz & Flashcards