Alla inlägg den 19 juli 2012

Av Inger - 19 juli 2012 11:46

Nu kommer en sån här äckligt positiv blogg. Jag vet att det finns de som funderar på om livet verkligen ÄR så här positivt som jag och en del beskriver. Ja det är det!


Förklaring: Om jag haft en bra natt och sovit gott (vilket jag nästan alltid har/gör)och kliver upp utan särskilda besvär, går in i mitt underbara badrum och ser i spegeln att hon där inne inte är så gräsligt ful. Om jag ser att solen skiner och himlen är blå, Bengan fixar frukost som han bär upp på balkongen så det är bara att sätta sig i särken och äta. Om jag tar mig fram med bara EN krycka och knäet inte värker så mycket. Om jag får besök av en kär barndomsvän ena dagen och av en syster andra dagen. Om jag ser en klar förbättring i mitt onda, tack vare svavel och laser. Om jag inser att goda vänner har jag gott om, omtänksamma och generösa. Om jag ser livet från den ljusa sidan istället för att frammana mörkret som finns där.


Jag är så tacksam för livet, alternativet är inte att tänka på. Jag läker mig genom att tänka ljust.

Så, nu vet ni hur jag fungerar.

Det är väl helt enkelt så att man mår mycket bättre inombords när man inte har ont utombords.

Så mina vänner, var glad för det lilla, njut av livet som är nu, nu, nu! Dessutom om man ska tänka rent kosmetiskt, grubbel och sura tankar ger oss linjer i fejset på helt fel ställen. Glada smårynkor vid ögonvrårna ska de va! Och för varje stort leende du gör, dras hamsterpåsarna upp, kolla själv!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Ovido - Quiz & Flashcards