Direktlänk till inlägg 19 juli 2012

Varning, en äckligt positiv text!

Av Inger - 19 juli 2012 11:46

Nu kommer en sån här äckligt positiv blogg. Jag vet att det finns de som funderar på om livet verkligen ÄR så här positivt som jag och en del beskriver. Ja det är det!


Förklaring: Om jag haft en bra natt och sovit gott (vilket jag nästan alltid har/gör)och kliver upp utan särskilda besvär, går in i mitt underbara badrum och ser i spegeln att hon där inne inte är så gräsligt ful. Om jag ser att solen skiner och himlen är blå, Bengan fixar frukost som han bär upp på balkongen så det är bara att sätta sig i särken och äta. Om jag tar mig fram med bara EN krycka och knäet inte värker så mycket. Om jag får besök av en kär barndomsvän ena dagen och av en syster andra dagen. Om jag ser en klar förbättring i mitt onda, tack vare svavel och laser. Om jag inser att goda vänner har jag gott om, omtänksamma och generösa. Om jag ser livet från den ljusa sidan istället för att frammana mörkret som finns där.


Jag är så tacksam för livet, alternativet är inte att tänka på. Jag läker mig genom att tänka ljust.

Så, nu vet ni hur jag fungerar.

Det är väl helt enkelt så att man mår mycket bättre inombords när man inte har ont utombords.

Så mina vänner, var glad för det lilla, njut av livet som är nu, nu, nu! Dessutom om man ska tänka rent kosmetiskt, grubbel och sura tankar ger oss linjer i fejset på helt fel ställen. Glada smårynkor vid ögonvrårna ska de va! Och för varje stort leende du gör, dras hamsterpåsarna upp, kolla själv!

 
 
Lie

Lie

19 juli 2012 12:22

Jag har nu i dagarna 3, haft besök av 2 svågrar som båda varit över på "andra sidan" flera gånger. De har inte bara varit nära döden, utan har alltså varit döda och kommit tillbaka. Flera gånger.
Maken till positiv livssyn, möter man sällan... och jag tänker att kanske det är när man haft det riktigt svårt, som man kan se det positiva i det lilla? Att njuta av en god natts sömn eller en dag, en timme, en sekund, utan smärta.

Men man måste förståss bestämma sig. Bestämma sig för att faktiskt se det här lilla goda och inte grotta in sig i bitterhet. Det är en konst, som vi alla kan öva på och som du redan bemästrar.

Härligt att läsa dina rader :-) Kram

http://blogg.fylgja.net

Inger

19 juli 2012 12:35

Tack Lie! Självklart har jag min säkerhetsventil som ibland pyser ut en massa otäckheter o annat skit. Oftast är det Bengan som tar emot ångan, men vi känner varandra efter snart fyrtio år, så han tar det med ro. Men för det mesta har jag ett himla bra humör, jag är helt enkelt inte "lagd" åt depparhållet. Ja du har nog rätt i att man måste ha varit med, så att säga, för att uppskatta livet som det är. Kram!

 
Ingen bild

Annika

19 juli 2012 17:20

Lyfter på hamsterpåsarna med hjälp av dig.
Alltid!
Tänk om vi kunde få uppleva gäddhänget fladdra tillsammans?!
Det hade säkert vatt nåt!
Slask & Kläm!
Annika

Inger

19 juli 2012 22:56

Om jag nån gång i livet kommer åt malmöhållet, så gissa vem jag ska tvinga på ett besök av mig? Då kan vi tävla om vem som har värsta gäddhänget och kärlekshandtagen, gissar att jag i kraft av min ålder och min volym vinner!(har just tagit ett krm svavel o fy tusan vad äckligt det är! För att inte tala om vilka vidriga utsläpp gårdagens intag gav, ujujuj!Men jag har sovit som en ängel inatt!)Slask o kläm!

 
Ingen bild

Britten

19 juli 2012 18:37

Mina hamsterpåsar befinner sig i höjd med öronen efter en härlig eftermiddag tillsammans med dig! Jag är så glad att du finns!!! Runtomkram!!

Inger

19 juli 2012 22:47

Hehehe, runtomkram ja...det gick! Jag är glad att du finns för mig också, det har blivit nödvändigt på något vis.
Hamsterpåsekram!!!

 
skrivmoster

skrivmoster

19 juli 2012 21:13

Tack syrsan för en fin och eftertänksam text som föder känslor! Vi har så mycket att vara tacksamma för. Det du räknar upp är guld värt och även att ha denna livskamrat, som får vara "mottagare" när man bara måste få ösa ur sig. För det är nödvändigt ibland. Jag blev riktigt glad av att läsa din text! Och ännu gladare blir jag om det kommer ett besked om att "vi kommer!" :))

Kramar om dig!!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Inger

19 juli 2012 22:45

Gulledej syrsan! Jag önskar att jag kunde säga NU! Men som du vet, bearbetning pågår.Det enda jag har till veckan är lasern på tisdag, hmmm, kanske?!
Tack o kram!

 
Ingen bild

Kajsa

19 juli 2012 21:44

Inger, du är en underbar människa som verkligen kan se ljuset i mörkret. Du ger mig energi och positiva tankar om livet, jag är så glad att jag haft turen att träffa dig och få ha dig som vän. Kramar från mig till dig!

Inger

19 juli 2012 22:42

Tack Kajsa, men så jäkla underbar är jag väl inte? Fniss...men du gör mig glad med din kommentar! Kram!

 
skrivmoster

skrivmoster

20 juli 2012 19:02

Ja då ... det enda vi har bokat är 18-årskalas på torsdag kväll. Så kom redan måndag kväll om ni orkar och stanna så länge ni vill!! Vi kan vara en kort stund bara på kalaset så vi i alla fall visat oss ..

Du får höra av dig! Kramar från hon som hoppas!!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Inger

21 juli 2012 23:52

Ja onsdan är nog första dagen vi kan, jag får laser på tisdag. Men ifall vi kommer, så kan vi ta fredan så vi blir ett par nätter i alla fall? Vi ska inte nöta för mycket...Om...
Vi mailar eller sms:ar! Kram syrsan

 
Ingen bild

Gittan

21 juli 2012 13:01

Hej och tack för de goda orden.. jasså nu har vi hamsterpåsar också, jaja, livet är föränderligt och det är ju tur. För ca 20 år sedan, var det en liten kille (4 år) som tyckte jag blivit gammal. Jasså? sa hans mamma, tycker du? Ja, hon har pinnar i ansiktet. Det du, det är mina skrattrynkor och dom pinnarna älskar jag faktiskt. Mina påsar åker ofta upp, som du kanske då förstår .. tänk med pinnar jag har va? Och som vanligt när jag läser det du skriver, så håller jag med Kajsa, tänk vilken positiv människa du är och ger alla runt dig positiv energi.. även med dina texter. TACK och massor av KRAMAR

Inger

21 juli 2012 23:48

Fniss...pinnar minsann! Ja isåfall finns hela plockepinn i mitt fejs! Ungar är kul. Tack snälla du för kommentar o läsning, kram!

 
Ingen bild

sussi

17 augusti 2012 21:42

och jsg säger återigen JAG ÄLSKAR DEJ<3

Inger

20 augusti 2012 08:52

Jag älskar dig också kära Sussi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 31 december 2014 11:54


  Detta är jag, Inger. Året som gått, har varit vänligt mot mig och min familj. Inga särskilda sjukdomar, ingen har dött, ingen har fötts. Sommaren var underbar, utom midsommar som var den vanliga fleesejackor o kepshelgen. Men vi var ett stort gän...

Av Inger - 28 september 2014 16:10

  Det här är min Bengan. Fotot är från då vi var i Skåne i fjol, närmare bestämt i Viken där vi hyrde hus av kära Evy. Inte kunde vi då veta att det skulle bli sista gången vi fick bo i detta vackra hus och träffa den allra finaste värdinnan med den...

Av Inger - 13 september 2014 15:23


   Idag är en "sån" dag, en tänk- o funderingsdag. Tänker ofta på C i dag. Många negativa tankar far över mig, det både finns och finns inte en orsak till tänkandet. Jag tror att vi alla har sådana dagar, då vi kanske har drömt något otäckt och känsl...

Av Inger - 26 augusti 2014 18:18


   Nää, tänkte bara sätta in en tårt o kakbild för att väcka er uppmärksamhet.   Idag har jag varit på träningslokal, vilket var längesedan. Men jag är ju med i en utmaning att träna 3ggr/vecka med redovisning på söndagar, därför måste jag gör...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Ovido - Quiz & Flashcards