Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

"Backseat driver"

Av Inger - 15 oktober 2012 20:34

För många år sedan fick jag en skojlicens från min kusin i LA. På den stod det att jag nu var en licensierad backseat- driver. Det menas ju så klart att man som passagerare inte kan hålla truten då någon annan kör, utan man vet bäst hela tiden hur det ska köras. Idag fick den titeln en helt annan betydelse!

Vi hade varit på Ica och handlat, jag hade som vanligt tjatat och pratat hela tiden typ "hämta det o hämta det, nu får du gå och byta det o det" osv. Så småningom kom vi ut till bilen, jag satte mig i passagerarsätet fram och Bengan packade in i baksätet och gick med kundvagnen. När han kom tillbaka gick han in och satte sig...i baksätet! Han kom dock på sig snabbt, skyndade sig ut och med röda kinder satt han sig i förarsätet. Jag fick så klart ett vansinnesanfall och skrattade så jag tappade andan. Jag tyckte det var fantastiskt roligt, Bengan tyckte väl att det var "så där". Hela vägen hem spann jag vidare på temat backseatdriver och hans höga ålder.

En liten historia som jag bara måste dela med mig av.(med Bengans tillåtelse så klart!)  

 
 
Ingen bild

Britten

15 oktober 2012 22:55

Gud va roligt! Ropade på min egen "gamling" och så skrattade vi gott tillsammans ... Kramar från oss till er båda, men en extra stor till Bengan!

Inger

16 oktober 2012 22:52

Ja jag höll på att skratta ihjäl mig, vred mig i sätet. Ska hälsa Bengan det. Kram!

 
Nathalie

Nathalie

16 oktober 2012 13:58

Har du några tips på vad man kan hitta på i New York? Shopping/restauranger/sevärdheter m.m?

http://www.labelsoflove.blogg.se

Inger

19 oktober 2012 23:14

Gissar att du "Natalie" kommenterat i fel blogg?

 
skrivmoster

skrivmoster

17 oktober 2012 08:10

Men du ... jag skrattar så jag måste torka tårarna! Undrar var B hade sina tankar när han satte sig bak? Kanske att det var där han var sist och lastade in saker .. Förlåt B att jag skrattar ÅT dig och inte MED dig! Men du bjöd verkligen på ett gott skratt. Samtidigt så är det så, att vi blir mer och mer tankspridda allihopa. Det händer att man får skratta åt sig själv och de tokerier man gör! Du får en kram B. för att I fick berätta vidare!

Tjusig header du satt in! Verkligt fina bilder du har!
Kramar och nu får jag torka skrattårarna igen! :))

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Inger

19 oktober 2012 23:13

Ja du syrsan, vi har haft väldigt roligt åt detta. Annalena som är ganska svårskrattad, höll på att garva ihjäl sig åt det här.
Ja min nygamla headerbild är tagen på ett ställe vi brukar stanna och fika på, efter vägen mot/från Jämtland.Kram o tack!

 
Ingen bild

Ingela

19 oktober 2012 22:14

Haha stackars Bengan!! Men förstår att du skrattade gott, säkert han också! ;-)

Inger

19 oktober 2012 23:09

Nja, jag skrattade nog mer än vad han gjorde, men vi pratar om det ibland och DÅ skrattar han.

 
Lillemor

Lillemor

12 november 2012 11:28

Hahahaha! Så himla kul! Kan se det framför mig.

Makens chef har en ny Audi. En riktig värsting. Röd är den också. Jättesnygg! Skulle gärna vilka ha en sådan men plånboken är inte stor nog. :)

En dag berättade han om alla finesser som finns i bilen. Bl.a så talar bilen om när han ska växla för han har en manuell växellåda. Det kommer upp en text på instrumentbrädan.
Genast sa maken:
"En sån bil har vi också! Fast mycket bättre"
Alla tittade frågande på honom.
"Jo, när jag jag kör", forsatte han, "så talar frun genast om för mig när det är dags att växla. På så vis är ju vår bil bättre för i den hör jag ju vad jag ska göra. Jag behöver inte läsa."
Då blev det allmänt skratt.

Sanningen att säga så kör jag bättre än han gör. Det erkänner han själv också. :) Men eftersom jag inte orkar köra så långa sträckor så blir det mest han som kör när vi ska ner till Mon eller på långkörning för övrigt.

Kram och hälsa Bengan och tacka för skrattet! ;)

http://silfverstinta.blogg.se

Inger

13 november 2012 11:52

Haha, ja er bil är minsann utrustad på samma sätt som vår/Bengts. Han kör bra, men jag kan inte låta bli att kommentera hela tiden.
Tack för att du läste! Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 31 december 2014 11:54


  Detta är jag, Inger. Året som gått, har varit vänligt mot mig och min familj. Inga särskilda sjukdomar, ingen har dött, ingen har fötts. Sommaren var underbar, utom midsommar som var den vanliga fleesejackor o kepshelgen. Men vi var ett stort gän...

Av Inger - 28 september 2014 16:10

  Det här är min Bengan. Fotot är från då vi var i Skåne i fjol, närmare bestämt i Viken där vi hyrde hus av kära Evy. Inte kunde vi då veta att det skulle bli sista gången vi fick bo i detta vackra hus och träffa den allra finaste värdinnan med den...

Av Inger - 13 september 2014 15:23


   Idag är en "sån" dag, en tänk- o funderingsdag. Tänker ofta på C i dag. Många negativa tankar far över mig, det både finns och finns inte en orsak till tänkandet. Jag tror att vi alla har sådana dagar, då vi kanske har drömt något otäckt och känsl...

Av Inger - 26 augusti 2014 18:18


   Nää, tänkte bara sätta in en tårt o kakbild för att väcka er uppmärksamhet.   Idag har jag varit på träningslokal, vilket var längesedan. Men jag är ju med i en utmaning att träna 3ggr/vecka med redovisning på söndagar, därför måste jag gör...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Ovido - Quiz & Flashcards