Direktlänk till inlägg 2 oktober 2012

Vardagstankar...

Av Inger - 2 oktober 2012 12:05

Nu då hösten är accepterad av mig, så kan jag börja blogga igen. Jag har väldigt svårt att slita mig från sommaren, men i år har det liksom varit omväxlande höst och sommar hela tiden.En enda sammanhängande sommarvecka var det i augusti, min första vecka i Österåsen, den 13- 19. Därför var det inte lika svårt i år att tänka HÖST.


Idag skiner solen i alla fall, sitter man inne och tittar ut, kan man nästan tro det är augusti igen. Men så fort man sticker näsan utanför dörren så är det höst! Men jag klagar inte, det kunde ha varit snöglopp.


Livet går sin gilla gång (tack o lov), jag mår rätt bra och har inte så himla ont i benet nu. Jag stretchar så fort jag suttit eller legat, det känns bra för mina knävecksmuskler.Dock, efter min senaste Zometabehandling har jag inte mått så bra inombords, lite småont och illamående. Jag ska snart få ett läkarbesök och före det både skelettscanning och en titt på hur mina organ mår. Alltid lika spännande och varje gång har jag illavarslande känslor. Jag är liksom förberedd på "det värsta", så jag inte far så illa OM det nu skulle vara "det värsta". Tror jag.


I söndags kom våra kära vänner Signhild och Erik och hälsade på oss. De var på väg norrut till sin hemstad, från Smålands djupa skogar. Där hade de hälsat på sina barnbarn och deras familj.Vi åt surströmming till middag, spelade Bingolotto på kvällen, skrattade och hade så trevligt. Igår morse efter frukost for de så iväg. Tack snälla ni för att vi fick "rå om er" en stund.


I morse vaknade jag av ett knackande på fönstret. Eftersom vi har sovrummet på andra våningen så förstod jag direkt vad det var. En liten talgoxe satt och pickade på fönsterkittet i vild förtvivlan efter mat.Så nu är det dags att flytta tillbaka fågelhuset och fylla det med fröer. Eftersom vi har inglasat nu, så kommer fågelhuset att stå lite längre bort från köksfönstret, men å andra sidan blir det lättare att fylla på fröer.

Apropå fönster, jösses vad fönstren är skitiga nu! Jag får nog smyga hem fönsterputsaren innan vintern. Ja det ska jag!


Ikväll får jag igen Bettan, min lilla Nissan Micra. Hon har varit bortlånad en vecka till äldsta dotterns familj då deras bil (som de köpte av oss  )har varit ostartbar och på verkstad. Ska kännas skönt att ha henne på gården igen och kunna dra iväg när jag får lust.


Jaa hörni, nu kommer jag inte på så mycket mer att skriva om...jo jag ska börja i "Skriv ditt liv-cirkeln" igen på torsdag, ska bli himla kul!

Nu ska jag fixa håret och försöka sätta på mig ett ansikte, vilket blir svårare för varje år, då skinnet blir större o större...

Ha en skön tisdag mina eventuella läsare, sköt om er rejält! Vardagskram!

 
 
Ingen bild

Goldis

2 oktober 2012 15:49

Jag ska också börja på Skriv ditt liv...har ju haft uppehåll i fyra år tror jag. Måste ju fullfölja det jag påbörjat..

 
skrivmoster

skrivmoster

4 oktober 2012 08:45

Det VI som ska tacka för att vi fick komma och hälsa på och "kinesa" hos er en natt! Det är guldstunder att få vara tillsammans!

Hoppas du får en trevlig stund på skrivcirkeln idag! Om inte annat så lär det skrattas och glammas tror jag - medan ni mumsar på sockerkaka!!
Kramar till dig syrsan och din B.

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 31 december 2014 11:54


  Detta är jag, Inger. Året som gått, har varit vänligt mot mig och min familj. Inga särskilda sjukdomar, ingen har dött, ingen har fötts. Sommaren var underbar, utom midsommar som var den vanliga fleesejackor o kepshelgen. Men vi var ett stort gän...

Av Inger - 28 september 2014 16:10

  Det här är min Bengan. Fotot är från då vi var i Skåne i fjol, närmare bestämt i Viken där vi hyrde hus av kära Evy. Inte kunde vi då veta att det skulle bli sista gången vi fick bo i detta vackra hus och träffa den allra finaste värdinnan med den...

Av Inger - 13 september 2014 15:23


   Idag är en "sån" dag, en tänk- o funderingsdag. Tänker ofta på C i dag. Många negativa tankar far över mig, det både finns och finns inte en orsak till tänkandet. Jag tror att vi alla har sådana dagar, då vi kanske har drömt något otäckt och känsl...

Av Inger - 26 augusti 2014 18:18


   Nää, tänkte bara sätta in en tårt o kakbild för att väcka er uppmärksamhet.   Idag har jag varit på träningslokal, vilket var längesedan. Men jag är ju med i en utmaning att träna 3ggr/vecka med redovisning på söndagar, därför måste jag gör...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Ovido - Quiz & Flashcards