Direktlänk till inlägg 22 juli 2012

Lite filosofiska tankar

Av Inger - 22 juli 2012 20:17

...sitter o njuter av stillheten o värmen inomhus i Sösjö, tittar ut på blåsten som gör små vita gäss på sjön. Ängen utanför dasset är fylld av prästkragar, blåklockor och smörblommor, däremellan lyser det rött av små smultron. Tänker att vi har det oförskämt bra som har allt detta omkring oss.

Livet blir vad vi gör det till, det går inte alltid "på räls", men vi får bjuda till lite själva också. En bra sak att ha med sig  är tacksamhet, att känna det istället för att känna sig dåligt behandlad av livet, gör att mycket blir lättare.

Jag är tacksam för att jag trots allt mår bra, har kvar alla funktioner, har mitt positiva humör, har min fina familj och lever ett bra liv.

Jag omsluts av värme, dels från element, dels    av kärlek, tacksam för livet.

 
 
Ingen bild

Annika

24 juli 2012 10:35

INGER! Det beska kryddmåttet smakar kanske inte smultron, men nästan, om du lägger det mittpå tungan OUTSPÄTT och snabbt dricker något du tycker om. Varför plåga sig i onödan, sa min HIV-positive vän som gärna testar nya saker så gammal han är (nästan som du Inger). Jag följde hans råd. Se, det var en baggis att svälja en tesked och sen en tesked till :D
Varma -ÄNTLIGEN- kramar från Södern!
Annika

Inger

26 juli 2012 20:21

Men ok, då lägger jag ett krm just där o hoppas inte tungan fräts av. Tack snälla du för tipset!Varma kramar från ett somrigt norr!

 
skrivmoster

skrivmoster

26 juli 2012 06:23

Ibland måste man sätta sig ner och tänka till ... jag såg idyllen framför mig! Det är inte svårt att känna tacksamhet i vissa ögonblick. Naturen öppnar ögonen på oss och vi mår gott av, att vara tacksamma för det vi har. Jag är tacksam över att vakna om än tidigt, till en ny dag. Solen skiner och vi går i "väntan" ... på en fantastiskt trevlig helg - med er!!

Kramar och välkommen!! :))

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Inger

26 juli 2012 20:19

Tack syrsan! Ja vi ser fram emot att fara i morron bitti och träffa er i morron eftermiddag/kväll. Ska bli Så kul! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 31 december 2014 11:54


  Detta är jag, Inger. Året som gått, har varit vänligt mot mig och min familj. Inga särskilda sjukdomar, ingen har dött, ingen har fötts. Sommaren var underbar, utom midsommar som var den vanliga fleesejackor o kepshelgen. Men vi var ett stort gän...

Av Inger - 28 september 2014 16:10

  Det här är min Bengan. Fotot är från då vi var i Skåne i fjol, närmare bestämt i Viken där vi hyrde hus av kära Evy. Inte kunde vi då veta att det skulle bli sista gången vi fick bo i detta vackra hus och träffa den allra finaste värdinnan med den...

Av Inger - 13 september 2014 15:23


   Idag är en "sån" dag, en tänk- o funderingsdag. Tänker ofta på C i dag. Många negativa tankar far över mig, det både finns och finns inte en orsak till tänkandet. Jag tror att vi alla har sådana dagar, då vi kanske har drömt något otäckt och känsl...

Av Inger - 26 augusti 2014 18:18


   Nää, tänkte bara sätta in en tårt o kakbild för att väcka er uppmärksamhet.   Idag har jag varit på träningslokal, vilket var längesedan. Men jag är ju med i en utmaning att träna 3ggr/vecka med redovisning på söndagar, därför måste jag gör...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Ovido - Quiz & Flashcards