Alla inlägg den 19 januari 2013

Av Inger - 19 januari 2013 16:32

  "Granen står så grön o grann i stugan"...ja det gör den! Med tre cm nya skott över hela granen, lär den få stå kvar länge än. Vi chansar på att det bildas rötter också, så att vi kan plantera ut den till våren. Ni som känt mig ett tag, vet att vi alltid har kvar våra julgranar länge. Jag gillar att se den stå där och lysa, glittra och dofta då jag kommer ned i gillestugan. Annars har vi plockat undan all övrig jul, inte en tomte så långt ögat når...ja just ja, det står en ful julbock utanför tvättstugan, den ska bort!


Så var det snor. Massor. Jag förstår fortfarande inte var allt kommer ifrån- allvarligt! Bildas det vätska i bihålorna, vätska som rinner ned i näsan och ska ut? Men hur blir det den konsistensen det har då man snyter ut? Och färgen? Jag får ta och googla på snor. Hur som haver, mitt snor har antagit en hjärnsubstansliknande konsistens, så ni förstår att jag är orolig?


Hosta då? Jag slutade röka för i år tio år sedan, hade då ett förfärligt pipande och rasslande i luftrören då jag var förkyld- också. Det är samma sak nu, så fort jag lägger mig eller lutar ryggen bakåt i soffan, då sätter det igång. Två första dagarna av min förkylning, då jag satt och sov, kunde jag väcka mig själv av att något (jag) pep och lät. Bengan sa på morgonen att han trodde det var rådjuren som brölade där ute, men så såg han att det kom från mig. 

Som tur är, sover jag bra på nätterna nu, men vaknar på morgonen torr i halsen ända ned till fotsulorna. Gissar att jag snarkar en del.


Alkoholen då? Ja den enda alkohol jag intar är den jag använder till mina händer, så var det med det roliga.


Nå, det var min lägesrapport för idag. Jag mår för övrigt alldeles utmärkt, har bra matlust och ska ut i morgon, ut i friska luften!

Sköt om er och tänk på att du har dig bara en gång...


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Ovido - Quiz & Flashcards