Direktlänk till inlägg 19 januari 2013

Gran, snor, hosta och alkohol...

Av Inger - 19 januari 2013 16:32

  "Granen står så grön o grann i stugan"...ja det gör den! Med tre cm nya skott över hela granen, lär den få stå kvar länge än. Vi chansar på att det bildas rötter också, så att vi kan plantera ut den till våren. Ni som känt mig ett tag, vet att vi alltid har kvar våra julgranar länge. Jag gillar att se den stå där och lysa, glittra och dofta då jag kommer ned i gillestugan. Annars har vi plockat undan all övrig jul, inte en tomte så långt ögat når...ja just ja, det står en ful julbock utanför tvättstugan, den ska bort!


Så var det snor. Massor. Jag förstår fortfarande inte var allt kommer ifrån- allvarligt! Bildas det vätska i bihålorna, vätska som rinner ned i näsan och ska ut? Men hur blir det den konsistensen det har då man snyter ut? Och färgen? Jag får ta och googla på snor. Hur som haver, mitt snor har antagit en hjärnsubstansliknande konsistens, så ni förstår att jag är orolig?


Hosta då? Jag slutade röka för i år tio år sedan, hade då ett förfärligt pipande och rasslande i luftrören då jag var förkyld- också. Det är samma sak nu, så fort jag lägger mig eller lutar ryggen bakåt i soffan, då sätter det igång. Två första dagarna av min förkylning, då jag satt och sov, kunde jag väcka mig själv av att något (jag) pep och lät. Bengan sa på morgonen att han trodde det var rådjuren som brölade där ute, men så såg han att det kom från mig. 

Som tur är, sover jag bra på nätterna nu, men vaknar på morgonen torr i halsen ända ned till fotsulorna. Gissar att jag snarkar en del.


Alkoholen då? Ja den enda alkohol jag intar är den jag använder till mina händer, så var det med det roliga.


Nå, det var min lägesrapport för idag. Jag mår för övrigt alldeles utmärkt, har bra matlust och ska ut i morgon, ut i friska luften!

Sköt om er och tänk på att du har dig bara en gång...


 
 
Ingen bild

harrieth

19 januari 2013 17:44

Skönt att du är bättre iallafall. Jag låter alltid en tomte stå kvar, vet inte varför har bara blivit så. Här åkte granen ut förra helgen, den såg så naken och ut, så ut i kylan med den, så får halvan elda upp den sen.

Inger

23 januari 2013 18:51

Tack Harrieth! Vad kul med din hustomte! Jag har en liten julängel i köksfönstret som efter jul byter namn till skyddsängel. Granen är kvar, kanske den åker i morron, vi får se. Kram på dig!

 
Maggan

Maggan

19 januari 2013 18:52

Haha, Bengan, stackarn som ska sova när du brölar. Jag är alltid torr som en öken i truten när jag sover, det är inte så kul att ständigt leta efter vattenglaset.
Kram krya på dig

http://Livsglimtar.wordpress.com

Inger

23 januari 2013 18:50

Tack Maggan! Jag har en liten flaska vatten på nattduksbordet att sörpla i mig av. Nu är jag definitivt på bättringsvägen, så det så!
Kram på dig!

 
Ingen bild

sussi

19 januari 2013 20:11

ja vännen det är en jäkla förkylning...fick lite lukt o smak här nu för en stund sedan och stig har haft främmen o hade gjort smörgåstårta och jag kände vad den smakade tvärt jippi.kastade i mej godis medans jag hade kvar det...

har smort in mig i typ liniment för jag är lemmen t revbenen och bak där i bröstryggen ungefär....

astman blir ju lite knas....

men gumman min jag hoppas så den släpper för dej snart du har haft det länge nu juu, stigen hostar med som bara den men anars börjar han känna sig piggare :).

Det var sonen med fam som kom hit o lille Alfred men var med en liten stund liten har med varit så sjuk länge o var hängig ännu, så vil
le inte vara med så länge ville inte smitta det är ju i gång massor med olika förkylningar....

er gran är verligen fin alltså så mys med en riktig gran vi har ju en pslast då vi har allergi o sånt grejs...ha du kvar din gran så länge den bara vill vännen :). nu skickar jag massa pussisar o kramisar till dej från mej <3

Inger

23 januari 2013 18:45

Tack Sussie för kommentar o kram! Hoppas innerligt att du är bättre nu, jag är det i alla fall. Stor kram från mig till dig! Inger

 
skrivmoster

skrivmoster

19 januari 2013 21:50

Ja du är härlig på många sätt du kära syrsa! Men ÄR du inte fri från snuvan och hostan än?? Jag som trodde det var över ... Fast det sägs att det tar sin tid. Jag önskar att jag ska slippa i alla fall. Än är det lugnt!

Granen och du ... ja det är ett kapitel för sig! Du kan väl låta den stå året om så är det alltid klart för jul. Men julen den varar ju till påska så du gör nog inte alls nåt galet med att ha granen kvar!

Här var det plast och den ligger i sin låda i små delar. Den är doftfri tyvärr. Nu är jag lätt trött och tror jag får sluta skriva så det inte blir bara tok.

Ha en fin helg och hoppas att friska luften gör sitt för att kurera dig! Varmaste kramar från syrsan

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Inger

23 januari 2013 18:44

Jodu, snuvan är nääästan borta, men granen är kvar. Vi har bestämt (aningen luddigt) att den ska bort i morron em.
Kram o tack från syrsan!

 
Britten

Britten

19 januari 2013 21:52

Mest skräp alltså, kan inte hjälpas,du är ändå min allra finaste storasyster! Med snor och allt!!! KRAM

http://..

Inger

23 januari 2013 18:42

Kram från din aningens torrlagda syster!

 
Ingen bild

Ingela

21 januari 2013 19:51

Har ju missat det här inlägget!! Har du googlat på snor nu då? :) Kram på dig tokfia! :)

Inger

23 januari 2013 18:42

Haha, nä jag har glömt googla på snor! Är inte så mycket sånt i kranen nu, i alla fall inte så jag blir orolig för hjärnbrist...Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 31 december 2014 11:54


  Detta är jag, Inger. Året som gått, har varit vänligt mot mig och min familj. Inga särskilda sjukdomar, ingen har dött, ingen har fötts. Sommaren var underbar, utom midsommar som var den vanliga fleesejackor o kepshelgen. Men vi var ett stort gän...

Av Inger - 28 september 2014 16:10

  Det här är min Bengan. Fotot är från då vi var i Skåne i fjol, närmare bestämt i Viken där vi hyrde hus av kära Evy. Inte kunde vi då veta att det skulle bli sista gången vi fick bo i detta vackra hus och träffa den allra finaste värdinnan med den...

Av Inger - 13 september 2014 15:23


   Idag är en "sån" dag, en tänk- o funderingsdag. Tänker ofta på C i dag. Många negativa tankar far över mig, det både finns och finns inte en orsak till tänkandet. Jag tror att vi alla har sådana dagar, då vi kanske har drömt något otäckt och känsl...

Av Inger - 26 augusti 2014 18:18


   Nää, tänkte bara sätta in en tårt o kakbild för att väcka er uppmärksamhet.   Idag har jag varit på träningslokal, vilket var längesedan. Men jag är ju med i en utmaning att träna 3ggr/vecka med redovisning på söndagar, därför måste jag gör...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Ovido - Quiz & Flashcards