Direktlänk till inlägg 26 april 2013

Bettan är borta...

Av Inger - 26 april 2013 18:59

  Min lilla Bettan som varit mig trogen i snart sju år är borta. Vi har helt kallsinnigt sålt henne till förmån för en nyare modell av samma sort.
Det kändes himla konstigt att lämna henne hos en vilt främmande människa som i sin tur ska sälja henne vidare. Jag var alldeles tyst då vi for därifrån i StorSven och jag kände något vått i ögonvrån. Löjligt tänker ni, det är ju bara en bil! Men jag blir så fäst vid mina hjälpmedel, det är väl för att jag ger dem människonamn kanske?
Men nästa vecka hörni, då har jag Bettan 3! Hon är flera år yngre och är mörkLILA! Vi ska fara upp till Junsele och hämta henne, ska bli så kul!
Annars är allt som vanligt, tiden går och det är snart maj. Jag tränar två gånger i veckan så svetten rinner, underbart!  
Snart är det doktordags igen, ska på datortomografi den 14 maj kl 12,20 och kl 14 samma dag är det Zometadags igen. Behändigt att det gick att samordna, då kan nålen sitta kvar från röntgen så de slipper sticka mig igen på onkologen. Visst är jag fiffig!
Veckan före läkarbesöket brukar vara en helvetesvecka för mig. Ja även för Bengan förstås. Oron griper tag som ett par starka örnklor, den håller sig hos mig ända till vi går ut från läkaren. Jag kommer att förvarna er så ni håller tummar för mig då!  

Och kan ni tänka er, kylskåpet är ok igen! Vi var utan kyl i åtta dagar! De var tvungna att ta loss hela bakstycket och ta med till firman för kompressorbyte...igen. Vi bytte kompressor för 4500 före jul och nu hade den gått igen. Varför köper ni inte ett nytt, är det någon som tänker, jaa, eftersom vårt 1200 liters kylskåp går loss på 30 tusenlappar så lagar man det istället. Tur det är kallt i matkällaren!
 Och resultatet av allt detta är att jag gått ned 7 hg i vikt! Eftersom all mat fanns på ett besvärligt ställe och jag är lat, så föll det sig naturligt att gå ned i vikt då inte kylen var fylld med mat utan bara luft.  

Nä, nu ska jag koka kaffe och sätta mig och somna i soffhörnet framför teven, vi gör så Bengan och jag, sedan har ingen av oss sett vad det blir för väder.     Tur man har internet och YR.

Ha en fin helg och gör inget som inte jag skulle göra! Kram på er!!

 
 
Britten

Britten

26 april 2013 19:59

Har också separationsångest när det gäller bilar. Kan fortfarande inte glömma min 850 som dom stal och fördärvade för att komma åt krockkuddarna. Visst är det härlig med träning när man väl kommit igång. Jag tycker att du är jätteduktig! Ha det så gott i soffhörnan i kväll! KRAM

http://..

Inger

27 april 2013 11:48

Tack käraste Britten!
Ja det var ett elände det som hände er förra bil, fy tusan!Kul att läsa att vi känner lika inför bilseparationer!
Och ja, jag är skitduktig på träningen, dessutom känner jag att jag mår bra av den. Du kör på ditt sätt o jag på mitt, gud vad duktiga vi är!Stor kram!

 
Ingen bild

harrieth

26 april 2013 20:07

Du är rolig du. Jag var bara glad när jag blev av med min gammla bilskrälle, inte en tår jag fällde en spark i bagage luckan fick den och vips så var den ute ur mitt liv. fniss. Den 13 maj ska jag börja sända god tankar till dej och Bengan, förstår din oro mycket väl. Tur du har matkällare, för annars hade du väl gått ner ännu mer, och då hade du kanske inte orkat lyftat penna och skriva. kram på dej du goa människa som jag bara känner via etern, konstig känsla

Inger

27 april 2013 11:45

Tack snälla du för att du både läser o kommenterar! Jomen det är ju så konstigt med mig, jag får nästan personlig kontakt med mina bilar. Dessutom går den kanonbra och är inte så ruskigt gammal, men började bli lite småfel på henne. Nu fick vi ett kanonpris på en 2011 som gått bara 500 mil och som är lila, min favvofärg.Så då blir det byte! Haha, kan se dig hur du kickar iväg din gammbil, fniss!
Tack för att du tänker på oss den 13!Och du, jag tror att vi är ganska lika du o jag, det är nog därför vi gillar varandra!Kram på dig!

 
skrivmoster

skrivmoster

21 maj 2013 08:20

Jag är urbota dålig på att läsa i bloggar nu ... men här är jag i alla fall med min acer. TACK i efterhand för trevlig påhälsning och övernattning! Så glad jag är att kylen blev i ordning - vi var ju där när den fick sitt bakstycke tillbaka. Nu får det hålla längre!!
Lilla Bettan ... inte visste jag att ni skulle skiljas. Men en lila låter häftigt. Kommer förbi och tittar!! Du får datum sen och då ser vi om det passar er.
Du finns alltid i mina tankar kära syrsa! Kramar till dig och hälsa B förstås från oss.

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Inger

21 maj 2013 22:55

Jag är lika dålig jag. Ja inte är det helt ok med kylen, kompressorn blir för het. Nu tror killen som bytte att vi fick fel i julas då vi också bytte och denna firman satte ju in en lika, suck. Så hela sidostycket står kvar i vardagsrummet, men kylen går...än så länge.
Låter bra om ni kan komma på hemvägen! Kram o hälsa Erik

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 31 december 2014 11:54


  Detta är jag, Inger. Året som gått, har varit vänligt mot mig och min familj. Inga särskilda sjukdomar, ingen har dött, ingen har fötts. Sommaren var underbar, utom midsommar som var den vanliga fleesejackor o kepshelgen. Men vi var ett stort gän...

Av Inger - 28 september 2014 16:10

  Det här är min Bengan. Fotot är från då vi var i Skåne i fjol, närmare bestämt i Viken där vi hyrde hus av kära Evy. Inte kunde vi då veta att det skulle bli sista gången vi fick bo i detta vackra hus och träffa den allra finaste värdinnan med den...

Av Inger - 13 september 2014 15:23


   Idag är en "sån" dag, en tänk- o funderingsdag. Tänker ofta på C i dag. Många negativa tankar far över mig, det både finns och finns inte en orsak till tänkandet. Jag tror att vi alla har sådana dagar, då vi kanske har drömt något otäckt och känsl...

Av Inger - 26 augusti 2014 18:18


   Nää, tänkte bara sätta in en tårt o kakbild för att väcka er uppmärksamhet.   Idag har jag varit på träningslokal, vilket var längesedan. Men jag är ju med i en utmaning att träna 3ggr/vecka med redovisning på söndagar, därför måste jag gör...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Ovido - Quiz & Flashcards