Alla inlägg den 21 september 2013

Av Inger - 21 september 2013 21:13

   Hösteldning nedanför vår stuga. Bengan, Patrik, Annette och Marie har hjälpts åt att fälla några träd som stod "i vägen" för solen att komma åt. Kvistning, dragning av ris till en jättehög som sedan tuttades på och brann som sjutton.   Jag stod till tjänst med saft och vatten, fika och mat till den hårt arbetande familjen. Det var mäktigt med jättebrasan då det var mörkt ute, flygande gnistor såg ut som eldflugor i natten.

Nu är det färdigeldat för i år, nästa gång vi far upp är det förmodligen vintring. Lite vemodigt, som alla höstar förut. Men det beror på vädret, blir det fina dagar så väntar vi med vintringen.


Igår fick jag min Zometabehandling, så idag har det varit en vilodag. Jag hade morgonrocken på ända till klockan tre...men då hade jag duschat, druckit kaffe ute och ätit sen lunch. I morron ska vi gratulera det senaste barnbarnsbarnet  Truls, som fyllt ett år, det blir trevligt att få träffa en del av familjen.


Dagarna går och min sämsta årstid kommer närmare inpå. Jag har aldrig varit förtjust i hösten, då är det så förtvivlat långt till sommaren! Dessutom dör allting, visserligen med färg och fras, men likväl dör naturen. En del säger att naturen går till vila, men vad är det för vila med slajmiga, brungråa blad, svampar som blir till snor och träden får bara skelettet kvar. Ok, den första snön är härlig, men inte halkan!  Deppig? Jag? Haha nä inte då! Jag vill bara vräka ur mig så känns det bättre sedan. Tack och lov så är jag inte drabbad av någon som helst depression varken vår eller höst, bara lite leda. Jag känner med er som verkligen har perioder då ni är "under isen", måste vara skitjobbigt!


Men vet ni vad som väntar mig? Jo min PRO-kurs där vi skriver om våra liv och läser upp för varandra, hur kul som helst! Dessutom ska jag på skrivarkurs första helgen i oktober på Österåsen! Det ni! Finns det något bättre än att ha en längtan? Jag tror inte det. Åh vad jag ska njuta på Åsen, vältra mig i vegetarisk frukost, lunch och middag! Jaa, jag får vältra mig i den varma och goa bassängen också, ta såna där skumkorvar och ligga och flyta runt medelst tåvickning och fingerfladdring. Kanske det blir en prommis upp till "Utsikten"..ja den första då, man ska inte överdriva hurtigheten!

Sen då, när det roliga är över? Ja då blir det till att planera inför min fyllerårdag! Och sen börjar det bli jultankar och nytt år och en massa födelsedagar och  sen är det helt plötsligt vår!! Ja där ser man, tiden går fort när man har kul.

Ikväll ska jag lägga mig tidigt (har en BRA bok!) så gonatt på er som orkat läsa mina hattiga rader.

Sköt om er,  "vi har oss bara en gång"!    


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Ovido - Quiz & Flashcards