Alla inlägg den 29 november 2013

Av Inger - 29 november 2013 15:08

   En av alla vackra buketter jag fick på min 70-årsdag.

Blommorna står på stora bordet nere i allmogerummet där det är svalt och skönt för dem. Jag nyper bort visset, fyller på vatten och nosar på dem varje dag. De är så vackra!

Minnet av min födelsedag sparar jag i ett särskilt rum i hjärtat, jag har aldrig förr blivit så firad. Jag är också förundrad över att jag verkligen fick uppleva min sjuttionde födelsedag, det hade jag inte drömt om för ett par år sedan. Men livet gäckar, för mig positivt.


Apropå det, jag hade läkartid idag hos min onkolog, men redan dagen före min födelsedag ringde en sköterska på uppdrag av läkaren som ville ge mig som present att skelettscinten var oförändrad sedan sist. Idag var jag som sagt dit och hon hade inget negativt att säga alls. Ja..kreavärdet var lite högt nu också, men verkade på väg ned. Kalium och kalcium var för högt så jag fick gå på lab och ta om de proverna, läkaren ringde nyss och sa att de värdena hade gått ned också! Jag ska dock få ta ett ultraljud på njurarna bara för att utesluta så det flödar som det ska i "ledningarna". Dessutom skriver hon remiss till min "gamla" vattengympa på sjukhuset, så nu hoppas jag få börja där igen!

Läkaren tyckte också att det var positivt att jag skrev och pratade om min cancer så att gemene man och kanske någon cancersjuk fick läsa att det går att leva gott med en sådan sjukdom.


Ikväll håller vi på att "jula upp" huset, med lite adventsljus och annat krafs. Bengan har fått lite fnatt vad gäller ljusslingor, nu blinkar och glimmar det var jag än tittar ut. En enda tomte har fått tagit plats,   den fick jag i present i lördags, så han var liksom redan här. Resten kommer så småningom.


Bengan och jag tar lite vin till maten då och då, vi har flaskor kvar sedan fyllerårdagen och de får ju inte bli gamla. Hrm. Jag låtsas att det är bra för blodet, både de röda och de vita vinerna.


Vi var bjudna på en fantastisk middag i onsdags, förrätt, varmrätt och dessert. Dessutom en mordgåta att lösa! Jättekul! Vilket samarbete mellan oss detektiver, jag, Bengan, Annalena, Peter, Marie, Patrik och värdparet Annette och David. Många skratt, festklädsel och levande ljus och goood mat. Sånt gillas.


Den tjugonde december ska Bengan och jag fara till Höga Kustenhotellet för julbord, övernattning och Lennie Norman!! En present från mina barn, de vet vad mamma gillar. Lennie norman...suck, han är BRA!

Nä, nu får jag slita mig härifrån och börja tända ljusstakar, nu (nästan) är det advent!

Sköt om er, vi har oss bara en gång. Kram från glada Inger

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Ovido - Quiz & Flashcards