Direktlänk till inlägg 31 mars 2013

Mera längtor...

Av Inger - 31 mars 2013 11:29

  Snart, snart...

Ja nu dröjer det inte länge till vi kan se dessa underbara sommarblommor igen.

I morron är det första april och den månaden är full av aktiviteter.

Jag ska börja månaden med fem dagar på Österåsen- igen. När jag kommit hem är det olika provtagningar, behandlingar, medicinsk yoga (jodå), cirkeln...och rätt som det är så är det första maj!

Då börjar det. Kristi Himmelsfärd brukar vi fara upp till Sösjö, för då har snön gett sig.Veckan därpå är det Pingst! Men den nittonde maj, på själva pingstdagen, kan jag fira tio år som rökfri! Det trodde jag aldrig.

Sedan dröjer det inte förrän det är midsommar och då kommer blommorna! Ängen nedanför vår stuga brukar vara full med prästkragar, blåklockor, rödklöver och smörblommor. Man kan sitta på dasset med öppen dörr och njuta av alla dessa naturens under, samtidigt som man läser en urgammal Lille Fridolf eller Åsanisse.

Så går sommaren och i slutet av juli blir skåneresan av. Den så planerade och efterlängtade resan. På hemvägen därifrån blir det stopp i Ullared! Det ni!

I maj blir det också läkarbesök och då är det meningen att ni ska hålla tummen för mig. Självklart ska jag gruva mig och måla faan på väggen, det hör liksom till. Men hoppet finns.Kan jag ha tur även denna gången och kan jag lägga ytterligare ett halvår till min hittills obrutna svit av ren och skär Gudsförsyn? Vi får se.


Nä, nu ska jag packa lite grejer till min hälsovecka, blir inte lika mycket som förra gången...tror jag. Ernst får följa med, jag ska försöka hänga med Annette uppöver stigarna till Utsikten. Jag försökte med henne att jag skulle ta Rulle, men Annette vägrade! Konstigt.  

Ha det bra alla, själv ska jag andas frisk luft hela veckan ( man kan ju alltid öppna fönstret i rummet, fniss).

Hurtbullekram!

 
 
Ingen bild

Kajsa

31 mars 2013 12:45

Vad härligt för dig Inger att komma iväg till Österåsen, verkar göra dig gott. Ja snart, mycket snart ska väl värmen komma till oss. Då får du komma till ditt härliga sommarställe. Det verkar vara en helt underbar plats av alla foton jag sett därifrån.

10 år rökfri, det är superduktigt av dig. Jag kommer hack i häl med 9 år i Augusti :) Visst kan vi klappa oss på axeln för vi klarade av att jaga bort demonen Nicco! Kan bara säga tusen tack Inger för du hjälpte mig. Vi var några stycken som fick bra kontakt och hjälptes åt i den svåra stunden, skoj hade vi allt.

Så du kommer ner hit till Skåne i år. Då kanske du har tid någon timma med 2 Skånetöser :)

Klart jag håller tummarna för dig, gör jag hela tiden :).

Ha en härlig eftermiddag. Kram från oss tre!

Inger

31 mars 2013 15:48

Hej o tack Kajsa!
Ja jag trivs verkligen bra på Österåsen, ska bli så härligt att få vara där i fem hela dagar med Annette!
Ja jag kan inte fatta att det gått 10 år snart, lika långe nästan har vi känt varandra Kajsa!Javisst hade vi kul! Jag har fortfarande kontakt med ett par stycken, förutom dig o Gittan, så roligt!
Ja visst ska vi träffas då vi kommer ner, självklart!
Kram till er tre!

 
skrivmoster

skrivmoster

31 mars 2013 12:48

Ja du käraste syrsa - livet innehåller många längtor! Du har både ljuvliga och gruvliga precis som de flesta av oss. En del mer och en del mindre. Nu fokuserar vi på de ljuvliga och sen får de gruvliga komma med tiden. Jag följer dig på vägen som du vet. Men rackarns att inte er resa kunde varit lite senare så vi hunnit komma på plats! Ullared - vem vill inte dit!! Vi får se hur det blir. För det blir men frågan är bara när.

Ha nu först en härligt ljuvlig vecka med allt gott du kan tillägna dig! Varma kramar!! :)

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Inger

31 mars 2013 15:44

Tack kära syrsan för att du läser o kommenterar! Jag är dålig på att kommentera dina bloggar, men ibland "rinner det till" och jag präntar lite i din blogg.
Ja, nog är en del gruvligt, men det överskuggas av ljuvligt! Kul rim du fixade där.Jag vet att du är med mig, precis som jag är med dig.Men du, vi far neröver fredagen den 19/7 o far hemöver lördagen den 27/7, är ni inte där då? Ja vi får se. Ja jag ska verkligen njuta, tillsammans med Annette, det ska bli SÅ kul! Kram!!

 
Ingen bild

Ingela

31 mars 2013 20:13

alltid lika inspirerande att läsa din fina blogg! Blir glad i hela hjärtat över hur du lägger upp allt så positivt! Tänk om man hade hälften av din härliga inställning till livet och allt runtom. Ja, vi har mycket kvar att lära på vägen. Självklart ska läkarbesöket bli bra i maj också! Ha det så underbart skönt och vilken bra start på April ni får. Sköt om dig och dotera! Kram kram

Inger

5 april 2013 22:12

Tack Ingela!
Ja vi har haft det så skönt, bara tänkt på oss själva. Ingen teve ingen tidning...ja Expressen ett par gånger då. Lugnt o fridfyllt, granarnas sus då vi varit ute och den friskaste luft du kan tänka dig. Ja den längtan blev minsann precis som jag ville. Stor kram till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 31 december 2014 11:54


  Detta är jag, Inger. Året som gått, har varit vänligt mot mig och min familj. Inga särskilda sjukdomar, ingen har dött, ingen har fötts. Sommaren var underbar, utom midsommar som var den vanliga fleesejackor o kepshelgen. Men vi var ett stort gän...

Av Inger - 28 september 2014 16:10

  Det här är min Bengan. Fotot är från då vi var i Skåne i fjol, närmare bestämt i Viken där vi hyrde hus av kära Evy. Inte kunde vi då veta att det skulle bli sista gången vi fick bo i detta vackra hus och träffa den allra finaste värdinnan med den...

Av Inger - 13 september 2014 15:23


   Idag är en "sån" dag, en tänk- o funderingsdag. Tänker ofta på C i dag. Många negativa tankar far över mig, det både finns och finns inte en orsak till tänkandet. Jag tror att vi alla har sådana dagar, då vi kanske har drömt något otäckt och känsl...

Av Inger - 26 augusti 2014 18:18


   Nää, tänkte bara sätta in en tårt o kakbild för att väcka er uppmärksamhet.   Idag har jag varit på träningslokal, vilket var längesedan. Men jag är ju med i en utmaning att träna 3ggr/vecka med redovisning på söndagar, därför måste jag gör...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Ovido - Quiz & Flashcards