Alla inlägg den 1 december 2012

Av Inger - 1 december 2012 15:38

Så kom den då äntligen. När den väl kom så var det med besked!

Inatt har det snöat säkert en halvmeter och det snöar lite än. Bengan har varit ute och kört snöslungan, använt snölassen och snöskyffeln. Han kom in nu halvfyra, helt slut.

Själv har jag tillbringat dagen i sängen. illamående och med flimmer. Jag skulle ha bakat tunnbröd idag, men fick avboka skjutsen i morse då flimret aldrig gick till sinusrytm. Jag har lite feber också, mina kinder är fint rödblommiga. Men nu är jag uppe, blir så trist att bara ligga. Illamåendet har gett sig, så nu ska jag äta lite adventsoppa, låter smarrigt va?! Det betyder att jag tänder ett ljus och sätter bredvid tallriken.

Bengan är omtänksam, han fixar mat till mig och är len på rösten. Gissar att han är lite orolig för mig. Får anlägga en lite gladare min kanske, inte gå omkring och se lidande ut mera.

Nä, nu ska jag gå ner och äta min soppa så får vi se när hjärtat lugnar sig.

Första adventskram på er, Kram!  


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Ovido - Quiz & Flashcards