Alla inlägg den 28 september 2014

Av Inger - 28 september 2014 16:10

  Det här är min Bengan. Fotot är från då vi var i Skåne i fjol, närmare bestämt i Viken där vi hyrde hus av kära Evy. Inte kunde vi då veta att det skulle bli sista gången vi fick bo i detta vackra hus och träffa den allra finaste värdinnan med den underbara servicen.   Detta Ljusets Hus, ska nu säljas. Suck, om vi ändå kunde köpa det! Så många härliga frukostar vi intagit på uteplatsen och så många härliga grillkvällar på samma plats. På morgnarna kunde jag höra min "näktergal" som visade sig vara en koltrast, samt en grannes galna tupp som kuckelikuade i tid och otid. Så skönt vi sov i kritvita lakan och kunde torka oss efter duschen med de tjockaste vita badlakan. Utflykterna till Mölle, Höganäs, Helsingborg och till och med Danmark! Kullaberg i solnedgång fick vi också uppleva, ett minne för livet. Trots ont i kroppen, tog jag mig upp till utsikten och fick njuta ordentligt! Jag är glad att jag kämpade på, nu med vetskapen att vi kanske inte kommer dit mer.       


Jamen nu var det inte meningen att blogga om detta, det bara "kom över mig!"

Egentligen skulle jag skriva om hur jag mår. Jag mår faktiskt rätt så bra. Detta trots att jag halva förmiddagen suttit och läst i Rosa Kokboken, som jag fick i brevlådan i veckan. Den säljs till förmån för bröstcancer och innehåller både recept och historier om kvinnor som kommit i kontakt med bröstcancer på olika sätt. Kim Anderssons historia berörde mig djupt! Hon och jag är rörande överens ( fast det  vet inte hon) om att stress och sorgsna känslor främjar tillväxten av C. Därför är det extra viktigt att vi som är drabbade av C och även andra kroniska sjukdomar, verkligen petar fram allt det positiva som finns i livet. För det finns verkligen massor av fina saker om man väljer att se!

Tänk på det, att leva så positivt som möjligt så ni inte drar på er sjukdomar helt i onödan!


Men vet ni, apropå positivt, i november (den allra tråkigaste månaden på året trots att jag fyller år då) ska Bengan och jag få åka med Marie och Patrik ner till Stockholm, bo på hotell och dagen efter gå på Chinateatern och se Robert Gustavsson, Claes Månsson och Susanne Reuter i en pjäs!! Det är inte klokt vad härligt det ska bli! Fattar ni vilken lyx!

Dessutom skiner solen idag och alla mina pelargoner på verandan blommar och står i, till och med Bosses plockblomma, Petunian, är frodig och grann.

Nu ska jag inta min 5:2middag, grönsakssoppa o kalvsyltemacka. Avslutar dagen med nyponsoppa och keso. Visst är jag duktig?

Livet är inte för evigt, njut av dagarna du får.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Ovido - Quiz & Flashcards