Alla inlägg den 29 juni 2014

Av Inger - 29 juni 2014 10:43

 Vilka underbara bilder, en stilla roddtur då solen gått ned i Sösjö.

  Vår lilla prästkrageodling..nåja, Bengan låter bli att klippa bort blommor i slänten.

Men vart tog sommaren vägen?!

Vi hade underbara dagar i april-maj, vilka jag trodde bådade sommaren 2014, men icke! Igår var en solig dag, det var varmt som sjutton..inne på inglasningen. Utanför var det som en blåsig aprildag, ömsom sol, ömsom moln. Värmen, var är den?

I början på veckan fick vi ett mobilsamtal från kusin Klasse och hans Lotta. De ville bara berätta att de for söderut via Atlantvägen mot sitt hus i Spanien, suck. De bor i Rottne utanför Växjö halva året i ett hus som liknar ett litet sagoslott, (vilket jag aldrig skulle lämna), andra halvan bor de i sitt stora hus på Solkusten i Spanien. Är jag avundsjuk? JA! Men inte på något vis missunnsam, då de själva jobbat och slitit ihop slantar så de kan göra så. Men den här kalla och trista sommaren som försvinner allt fortare, skulle jag gärna byta med dem.

Nu är jag lyckligt lottad ändå, vi har hus, bil och sommarstuga, jag är skapligt frisk, förståndet i behåll (nja), friska och duktiga barn och barnbarn osv. MEN (nu kom det nästan förbjudna ordet in) jag är inte nöjd med denna sommaren!!

Visst får jag klaga och gnälla?

Efter en underbar tid på Österåsen med lugn och stilla ro, samt BRA VÄDER, trodde jag i min enfald att det skulle fortsätta så..icke!

Bengan har loppis, vilken fjättrar oss vid huset, vi kommer ingenstans! Jag försöker planera in små resor, kanske till Norge, kanske till Piteå, kanske bara till Sösjö, men det går inte. Ska jag komma iväg någonstans, får jag fara ensam och hur kul är det? Jag har blivit "loppisänka"!

Nu har jag gnällt ifrån mig, tack som läste det!

************************************************

Här kommer den positiva avdelningen.

Jag var hos onkologen i torsdags, alla prover var bra, skelettscinten var oförändrad (vilket är bra), Zometan efteråt tog tid då jag fick en massa vätska, men allt gick bra, därför att Annette och Marie var med mig och busade hela tiden så vi fick skratta oss igenom det trista.

Min bluppa på läppen börjar läka ut, det är bra för mina läppstiftstörstande läppar.

Konstigt nog kommer jag inte på något mer positivt...jo jag fick fotvård och massage i veckan också, skönt..

Jo, nu kom jag på mer kul! Jag var med min dotter Annalena i Birsta och handlade byxor, två par och en blus. Helt fantastiska mjukisjeans som passar mig precis. Vi åt god lunch där också, trevligt! Så i fredags var jag med dottern Marie i Birsta igen, många affärer blev det, Hemtex sålde en badrumsmatta  med matchande handdukar i turkos till mig (som om jag inte hade nog med mattor o handdukar!) Snyggt i alla fall. Lunch på Waynes denna gång. Nu är min lilla pension slut, trots att Marie bjöd på nästan allt! Jösses, höll på att glömma, vi var på vernissage på fredagskvällen också, med Marie o Patrik, myggigt men kul resväg. En del tavlor skulle jag kunnat måla en sen natt fylld av smärta, men andra såg man vad de föreställde. Marie o Patrik köpte en av de senare! Vi gjorde även ett stopp vid en godisbutik som hade 500 sorters godis...

Det blev trots allt en hel del på den positiva sidan, där ser man.

Då fick jag ihop en blogg, den värktes fram idag, men på slutet flöt det bra.

Sköt om er, vi har oss bara en gång..


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Skapa flashcards