Alla inlägg den 12 januari 2013

Av Inger - 12 januari 2013 22:35

  Haha, vad trodde ni va?!

Gissar att det finns fler där ute med samma fantasi som jag? Men detta ska handla om helt vardagliga, trista saker. Ville bara väcka lite uppmärksamhet.


Jag är sjuk. Fortfarande. Vid det här laget har jag snutit ut vänster hjärnhalva och är säkert snorig en vecka till. Vojne, vojne, hur ska detta sluta? Hostan på nätterna då jag sitter och sover i sängen, är inte av denna världen. Då jag äntligen fått lugn på hostanfallen och kan andas genom näsan, lägger jag mig ytterst försiktigt på kudden och andas lugnt och varsamt. Vad händer då jag känner sömnen dra sitt mjuka täcke över mig? Mina fd rökluftrör börjar pipa och gnissla. Högt!! De väcker mig med sitt infernaliska oväsen! En försiktig harkling (för att inte väcka hostmonstret) gör att monstret vaknar i alla fall. Så där håller det på till framåt tre- fyra-tiden. Jag somnar inte av trötthet, ty vid den tiden är jag så arg att sömnen är som bortblåst. Nä, jag somnar av ren raseriutmattning. Vaknade i "morse" klockan 10.45, insåg då att vi missade melodikrysset som vi brukar lösa med Britten o Bosse i Göteborg! Ja vi far ju inte dit förstås, vi använder mobilen mellan oss.

Kalaset i morron då? Känn dig blåst gammelfarmor, du får inte gratta ditt första barnbarnsbarn på två-årsdagen, inte heller hålla hans lillebrorbaby i famnen och snosa på hans lilla tussiga skalle. Inte träffa alla dina barn o barnbarn...


Men jag måste få berätta en sak innan jag gör mig till en martyr. Idag kom Marie och Patrik hit, de hade handlat hostmedicin, mjölk, smör, två portioner färdiglagad mat, en vacker bukett tulpaner och en del andra grejer till oss. För att sätta ytterligare knorr så ville de inte ta emot betalning för det! Vilka underbara barn jag har! David var hit tidigare i veckan med en nässpray som han farit runt halva Medelpad för att få tag i...ja jag säger då det!

Kanske man gjort något rätt då man fostrade sina barn? Haha, nu tar jag på mig det också. Nä mina barn är självuppfostrade, det säger jag om en del av dem...


Nu kan jag inte skjuta upp det mera, jag är tvungen att äntra sängen, darr o gruv.


Eld i brasan? Ja så känns det nästan då jag suttit flera timmar i en plaststol framför datorn, blir väldigt varmt, om man säger så...

Gonattkram på er, gör inget som inte jag skulle gjort om jag kunnat...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Ovido - Quiz & Flashcards