Direktlänk till inlägg 9 januari 2013

Frukost, förkylning, förbannad, förtjust...

Av Inger - 9 januari 2013 13:42

 


Ja vad säger man? På torsdag börjar min efterlängtade PRO-cirkel igen, jag kommer inte att vara där. På fredag har jag en mycket nödvändig tandläkartid, jag kommer inte att vara där heller. På söndag ska mitt första barnbarnsbarn fira två år med kalas, jag kommer kanske, kanske inte vara där.

Så här bestämde jag att mitt frukostbord skulle se ut hädanefter, icke.

Varför detta då?

Jag har i en och en halv vecka haft en hostande, snytande och nysande gubbe i huset, servat med allehanda medikamenter såsom nässkölj, c-vitaminer, hostdämpande, vitlökskapslar, nässpray osv. Allt för att han ska bil frisk och inte smitta ner mig.Hjälpte det? Jaa, ända till i morse klockan sex. Vaknade av andnöd och torrhosta, snor och allmän sjukdomskänsla. Klockan 8,30 skulle installatör komma och sätta in larmenheter i huset, varvid jag och gubben skulle vara med och lära oss.

Klockan halvnio när det ringde på dörren, klev jag upp, drog på mig morronrocken , kam genom håret och travade ned i köket.Där var gubben och en ung kille. Bengan hade faktiskt kokat the till mig och brett en macka. Efter två koppar the och två mackor, for vi runt i huset, jag med fladdrande morronrock och "lärde" oss hur vi skulle göra...detta sedan Bengan prutat en stor summa på allt och jag satt med generande rosa färg i ansiktet.

Den nyttiga frukosten gick om intet och jag ser för hemsk ut...men vi har larm!

Varför är jag förbannad då?

Jamen jag är SÅ förkyld, kan inte gå på varken det ena eller det andra. Som jag längtat.

Och varför är jag förtjust?

Nu ska ni få höra! Jag listade om mig från Söråkers vårdcentral till Timrå vc och i måndags ringde sjukgymnasten på nya stället upp mig och ville att jag ska börja på vattengympan de kör igång med nästa vecka! Jag ska även få komma till vc i deras träningslokal för att jobba upp musklerna och lite annat. Att jag listade om mig, beror på att min läkare har börjat jobba i Timrå och då följer jag efter så klart. Men att sjukgymnasten skulle vara så engagerad trodde jag inte. På min gamla vc var sjugymnasten trööög.

Jag ska få gå på vattengympa, jippiii! Som jag längtat!

Nå, har något mer hänt? Nää...granen är kvar, en del tomtar också, juldukar och gardiner likaså. Bettan är hemma igen efter lång bortlåningstillvaro och reparation. Jag mår bra förutom denna förb.....e förkylning, Bengan snörvlar lite än, men det är inget synd om honom nu.


Det ljusnar mer och mer ute, vackert med solen som kysser trädtopparna så de glöder. Längtan bor i mitt bröst, känns riktigt bra. Alla borde ha en liten längtan, det förgyller tillvaron.

Nu ger jag mig, det tog liksom slut på skrivcellerna i skallen. Tur det odlas nya efter ett tag!

Sköt om er och tänk på att man har sig bara en gång...


 
 
skrivmoster

skrivmoster

9 januari 2013 14:33

Jaha du ... det var ju generöst att dela med sig! Sätt dig du vid det frestande uppdukade bordet och smäll i dig så mycket frukt och vitaminer som du bara kan! Det är bra i längden!
Hoppas att din förkylning inte är lika segdragen som B:s och att du kan få vara med på kalaset på söndag i alla fall.

Larmat ... jaha då gäller det att vara på alerten och inte utlösa larmet då! Det finns ett larm här som hörs vida kring. Inte vårt. Men alltid skrämmer det nån!!

Sköt om dig och hurra för att du får börja på olika aktiviteter! Det är skillnad tydligen. Många kramar!!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Inger

12 januari 2013 22:34

Hej syrsan o tack! Ja kalaset får vi skippa, vi får komma dit då vi blir riktigt friska. Cathrine o hennes familj har flyttat till en annan lägenhet nu där hennes John renoverat hela lgh o de har fått helt nytt kök så det är kanonfint där nu antar jag. Sett lite bilder.De behövde större än tvåan de hade, nu har de en fyra och närmare både till Cs mamma och till Annalenas.
Jaa, nu har vi äntligen larm som jag har tjatat om varje gång vi farit till Sösjö eller på annat håll.
Kram, kram!

 
Ingen bild

Kajsa

9 januari 2013 14:36

Stackars dig Inger, var ju inte snällt av Bengan och dela med sig av dom hemska baciluskor. :) Hoppas du blir så pass frisk att du kan gå på kalaset. Kryapådejkram! <3

Inger

12 januari 2013 22:29

Nää usch o fy vilken illgeten karl jag bor med!!Men tack för din omtanke! Han har kvar sin förkylning, dock mycket bättre. Jag är väl också bättre, har hosta på nätterna vilket är skitjobbigt.
Något kalas i morron blir det inte, snyft. Vill inte smitta ner alla.
Kram Kajsa!

 
Ingen bild

Annika

9 januari 2013 14:58

Nämen för jäeuvulen! Alltid är det något som gör att man tvingas känna efter ordentligt för att finna guldkanten i tillvaron.
VICKET FRUKOSTBORD! Ser ut som mitt lunchbord (för sällan). Skulle t&m kunnat tänka mig det som middagsbord. VATTENJYMPA = stort grattis! Det är gott för både kropp & själ. Enda formen av fysisk ansträngning som jag alltid sett fram emot (offentlig alltså). Det både lindrar och hjälper. Mmm... skratten... och avkopplingen.
Ska tänka på denna din bloggardag när jag drar upp lite tankebilder inför ännu en ny vår. Tack för att du delar med dig <3

Inger

12 januari 2013 22:27

Vad härligt att "höra" en svordom på skånska! Den tar liksom bättre.
Tack snälla Annika för att du läser o skriver.
Ja vattengympan är verkligen underbart roligt, där kan man bjussa på sig själv en hel del vilket brukar uppskattas. Valrosshonan Inger...henne skulle du se, smidig i vattnet, klumpig UR vattnet!Men kul!
Ha det gott!

 
Ingen bild

Ingela

9 januari 2013 18:24

Men skit också på ren svenska!! Men det var nog väntat att du skulle sno åt dig lite bassilusker du med! Nu ska du nära din längtan och ta hand om dig så du kan åka på kalas och anat skoj. Sen har du ju vattengympan att se fram emot! Tänk, plötsligt så händer det! Som sagt sköt om dig och krya på dig nu!! KRAM

Inger

12 januari 2013 22:22

Ja Ingela nog är det skit alltid.Tack o lov för min elevatorsäng så jag kan halvsitta på nätterna då hostan så klart är som värst.Sover som bäst på morronkulan/förmiddan, men det får vara så en tid nu.Inget kalas i morron o kanske blir vattengympan inställd på tisdag, vi får se.Men den är många gånger till.
Ja tack, jag sköter om mig och mina barn gör det också.Stor kram o tack!

 
Britten

Britten

9 januari 2013 19:51

Jaha, så du åkte på den också, var väl inte annat att vänta iofs. Synd att du missar en del du velat göra MEN, tänk vad härlig att få börja med vattenjympan igen och att du har fått en vettig sjukgymnast! Själv har jag varit på koll hos tandläkaren idag och fick MVG om man går efter den gamla betygsskalan, känns jättebra! Var rädd om dig nu och bli frisk snart! Kryapåkram! Britten
PS.Kolla ljuset, det går åt RÄTT håll! <3

http://..

Inger

12 januari 2013 22:19

Tack Britten!
Ja så klart att jag åkte dit! Jag blev så arg i "morse" då jag vaknade 10.40 och insåg att vi missade krysset. Dessutom hade min mobil laddat ur och den gick inte att sätta på trots att jag satte i laddaren. Därför fick du inget svar förrän sent.Suck.Dessa hostanfall på natten!
Ja första vattengympan är på tisdag till veckan och det vete fasen om jag är ok till dess.Jaja, det är flera gånger till!
Så himla skönt för dig att din tandstatus är bra!Jag ska ju göra en rotbehandling, plus att en annan tand har tappat en sida...där blir nog en krona. Inget kalas i morron heller, men jag blir frisk snart, lovar! Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 31 december 2014 11:54


  Detta är jag, Inger. Året som gått, har varit vänligt mot mig och min familj. Inga särskilda sjukdomar, ingen har dött, ingen har fötts. Sommaren var underbar, utom midsommar som var den vanliga fleesejackor o kepshelgen. Men vi var ett stort gän...

Av Inger - 28 september 2014 16:10

  Det här är min Bengan. Fotot är från då vi var i Skåne i fjol, närmare bestämt i Viken där vi hyrde hus av kära Evy. Inte kunde vi då veta att det skulle bli sista gången vi fick bo i detta vackra hus och träffa den allra finaste värdinnan med den...

Av Inger - 13 september 2014 15:23


   Idag är en "sån" dag, en tänk- o funderingsdag. Tänker ofta på C i dag. Många negativa tankar far över mig, det både finns och finns inte en orsak till tänkandet. Jag tror att vi alla har sådana dagar, då vi kanske har drömt något otäckt och känsl...

Av Inger - 26 augusti 2014 18:18


   Nää, tänkte bara sätta in en tårt o kakbild för att väcka er uppmärksamhet.   Idag har jag varit på träningslokal, vilket var längesedan. Men jag är ju med i en utmaning att träna 3ggr/vecka med redovisning på söndagar, därför måste jag gör...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Ovido - Quiz & Flashcards