Alla inlägg den 9 januari 2013

Av Inger - 9 januari 2013 13:42

 


Ja vad säger man? På torsdag börjar min efterlängtade PRO-cirkel igen, jag kommer inte att vara där. På fredag har jag en mycket nödvändig tandläkartid, jag kommer inte att vara där heller. På söndag ska mitt första barnbarnsbarn fira två år med kalas, jag kommer kanske, kanske inte vara där.

Så här bestämde jag att mitt frukostbord skulle se ut hädanefter, icke.

Varför detta då?

Jag har i en och en halv vecka haft en hostande, snytande och nysande gubbe i huset, servat med allehanda medikamenter såsom nässkölj, c-vitaminer, hostdämpande, vitlökskapslar, nässpray osv. Allt för att han ska bil frisk och inte smitta ner mig.Hjälpte det? Jaa, ända till i morse klockan sex. Vaknade av andnöd och torrhosta, snor och allmän sjukdomskänsla. Klockan 8,30 skulle installatör komma och sätta in larmenheter i huset, varvid jag och gubben skulle vara med och lära oss.

Klockan halvnio när det ringde på dörren, klev jag upp, drog på mig morronrocken , kam genom håret och travade ned i köket.Där var gubben och en ung kille. Bengan hade faktiskt kokat the till mig och brett en macka. Efter två koppar the och två mackor, for vi runt i huset, jag med fladdrande morronrock och "lärde" oss hur vi skulle göra...detta sedan Bengan prutat en stor summa på allt och jag satt med generande rosa färg i ansiktet.

Den nyttiga frukosten gick om intet och jag ser för hemsk ut...men vi har larm!

Varför är jag förbannad då?

Jamen jag är SÅ förkyld, kan inte gå på varken det ena eller det andra. Som jag längtat.

Och varför är jag förtjust?

Nu ska ni få höra! Jag listade om mig från Söråkers vårdcentral till Timrå vc och i måndags ringde sjukgymnasten på nya stället upp mig och ville att jag ska börja på vattengympan de kör igång med nästa vecka! Jag ska även få komma till vc i deras träningslokal för att jobba upp musklerna och lite annat. Att jag listade om mig, beror på att min läkare har börjat jobba i Timrå och då följer jag efter så klart. Men att sjukgymnasten skulle vara så engagerad trodde jag inte. På min gamla vc var sjugymnasten trööög.

Jag ska få gå på vattengympa, jippiii! Som jag längtat!

Nå, har något mer hänt? Nää...granen är kvar, en del tomtar också, juldukar och gardiner likaså. Bettan är hemma igen efter lång bortlåningstillvaro och reparation. Jag mår bra förutom denna förb.....e förkylning, Bengan snörvlar lite än, men det är inget synd om honom nu.


Det ljusnar mer och mer ute, vackert med solen som kysser trädtopparna så de glöder. Längtan bor i mitt bröst, känns riktigt bra. Alla borde ha en liten längtan, det förgyller tillvaron.

Nu ger jag mig, det tog liksom slut på skrivcellerna i skallen. Tur det odlas nya efter ett tag!

Sköt om er och tänk på att man har sig bara en gång...


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Ovido - Quiz & Flashcards