Direktlänk till inlägg 14 augusti 2012

Ojojoj!

Av Inger - 14 augusti 2012 16:19

Ja vad ska man säga? Det är aktiviteter i ett, vatten- eller landgympa 7.15, frukost kl. 8, morgoninformation samt föreläsningar kl. 9. Möten med kontaktperson efter det, behandling i form av ultraljud, pk-prov, snack i receptionen för att byta säng, rum eller få annan madrass. En snabbis in i affären för inköp av ekologisk choklad (jodå), tidning och "organic food bar" till mellis på rummet, mindfulness då jag på inga villkor kunde slappna av, pga min bredvidsittande kompis snarkade så högt och att mitt knä värkte så infernaliskt. Nu hastar jag ned dessa rader så jag hinner ut med Ernst en stund innan middagen kl 17.

Jo minsann, så är det att vara på hälsohem, det är inget vilohem precis. Men jag har det himla bra, underbar mat och tillmötesgående personal.Är helt döfärdig kl 21, få se om jag härdar ut längre ikväll.

Ta hand om er, jag tar hand om mig jag! Friskuskram!!

 
 
Ingen bild

Britten

14 augusti 2012 17:14

Härlig att det är full rulle, då är det ju ingen risk att det hinner bli tråkigt! Fortsätt njuta av frisk luft och god mat + allt det andra, somna lär du göra ovaggad! Livsnjutarkrm!

Inger

15 augusti 2012 10:46

Nä tråkigt är det minsta det är, men man har så kul som man gör sig.Prata med nya människor, höra om deras glädjeämnen o bekymmer, det gör att man tänker mindre på sina egna "problem". Jag njuter, lite på det! (bara jag fick en ny säng så jag sover bättre, men det fixar sig!).Livsnjutarkram tillbaka!

 
Ingen bild

Kajsa

14 augusti 2012 18:26

Ojdå, här var det då ingen vila. Men det är ju ett Hälsohem och då ska man ju röra på sig,hihihi! Ha det fortsatt bra och sköt om hälsan! Kramis!

Inger

15 augusti 2012 10:43

Haha, nä full rulle o raka rör! Men jag sitter ju här emellanåt, så fruktansvärt jobbigt är det inte. Lita på att jag sköter om mig Kajsa!
Kramis!

 
Ingen bild

Ingela

14 augusti 2012 22:14

Åhh vad vackert du har det omkring dig! Själv ser du sådär mysigt go ut att jag bara vill krama dig! Hoppas verkligen vi får träffas "live" en dag! Massor med Go-Girl-Kramar!! Vilohem, nja... men säkert en njutning trots alla stick där emellan! :)

Inger

15 augusti 2012 10:41

Tack snälla go-Ingela! Klart vi ska träffas nån gång! Ja detta är verkligen ett Njutarhem, allt serverat, ingen disk eller mathandling, bara sätta sig med fyllda tallrikar av oerhört nyttig och god mat!
Stor kram!

 
skrivmoster

skrivmoster

14 augusti 2012 22:37

Å hej vad det går undan! Här är inga döda punkter ser jag! Du kanske tappar nåt kilo din lyckost! Om man går an så där så hinner ju inget fastna på kroppen!!!

Skönt att du har det bra i alla fall och jag tror att det ger en bra nattsömn! Vem skulle orka "sudda" efter en sån dag??

Vi är hemma tillfälligt. Snart får vi sluta stugtiden när vi ska vidare i livet! Vi hörs! Kramar!!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Inger

15 augusti 2012 10:37

Hej o tack käraste syrsan! Ja det är full fart, men jag har i alla fall tid att sitta här, fniss.
Lär nog tappa kaaaanske ett kilo, men det fixar jag tillbaka då jag kommer hem.
Stor kram!!

 
Ingen bild

Annika

26 augusti 2012 16:39

Vad är det för fasoner?! Börja tänka på hur du ska falla in i gamla rutiner & återta de ev. förlorade kilona, innan de ens hunnit försvinna?
Men Inger då? Tänk om du tänkt detsamma när du sade adjö till ciggen...
Nädu,jadu, vad jag ser fram emot är, att få läsa om hur du tänker börja lägga om din kost - kanske något annat oxå? - för att kunna behålla det du får under dessa fantastiska & härligt aktiva dagar. Som du själv brukar säga: man har sig bara en gång... Du är värd det bästa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 31 december 2014 11:54


  Detta är jag, Inger. Året som gått, har varit vänligt mot mig och min familj. Inga särskilda sjukdomar, ingen har dött, ingen har fötts. Sommaren var underbar, utom midsommar som var den vanliga fleesejackor o kepshelgen. Men vi var ett stort gän...

Av Inger - 28 september 2014 16:10

  Det här är min Bengan. Fotot är från då vi var i Skåne i fjol, närmare bestämt i Viken där vi hyrde hus av kära Evy. Inte kunde vi då veta att det skulle bli sista gången vi fick bo i detta vackra hus och träffa den allra finaste värdinnan med den...

Av Inger - 13 september 2014 15:23


   Idag är en "sån" dag, en tänk- o funderingsdag. Tänker ofta på C i dag. Många negativa tankar far över mig, det både finns och finns inte en orsak till tänkandet. Jag tror att vi alla har sådana dagar, då vi kanske har drömt något otäckt och känsl...

Av Inger - 26 augusti 2014 18:18


   Nää, tänkte bara sätta in en tårt o kakbild för att väcka er uppmärksamhet.   Idag har jag varit på träningslokal, vilket var längesedan. Men jag är ju med i en utmaning att träna 3ggr/vecka med redovisning på söndagar, därför måste jag gör...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Skapa flashcards