Direktlänk till inlägg 13 juni 2012

Snart o svett o suck...

Av Inger - 13 juni 2012 21:57

Snart är det dags! Dags att packa det allra sista inför midsommar och sommaren över huvudtaget. Jag gissar att vi far upp fram emot helgen, för att sätta på vattnet och städa lite fuskigt och sedan fara hem på en blixtvisit på måndan då det är PK-prov. Sedan brassar vi upp igen och för första gången på massor med år, behöver jag inte tänka på MATEN! Vi har kommit överens om att ta catering! Tjoho!! Först var jag motvalls, jag ville ha som det alltid varit, men som två döttrar och en make talade om hur jag beter mig på midsommar med stress, svett och grinighet, insåg jag snart att catering skulle vara toppen! Vi fick lite mothugg av ett par familjemedlemmar, men snart hade vi övertalat dem också.

Frid o fröjd, stora lugnet ska råda i midsommar! Förutom att vi fixar dukning, kaffe och disk. Men i år ska vi sätta upp det gigantiska partytältet, det är 3x8 meter, så det lär räcka till. I fjol satt vi på den nyinglasade verandan hos oss, men har man ett partytält så ska man väl för sjutton utnyttja det!

Jag vet inte exakt hur många vi blir, men runt tjugo personer blir det nog. Vi fixar midsommarstång, plockar blommor, äter varmkorv med bröd (som vi ordnar)och så ska stora tältet upp, det brukar vara kul, många svordomar, svett och skratt. Sedan ska det dukas, vilket de flesta brukar hjälpa till med, potatisen ska skrubbas o kokas...men annars är det ingenting...ingen nubbesallad, dragonströmming, iskällarströmming...suck. Nåja, huvudsaken är att mamma inte får sitt vanliga bryt!

Jag tar Lillen med upp till stugan, så ni kommer att få små uppdateringar emellanåt. Förskräckens icke, du lilla hop!


Zometabehandlingen har jag skjutit upp till veckan efter midsommar då vi även ska fira sex år som gifta.

Nå, detta var allt för denna gången. Jag mår bra, även om mitt högra knä inte gör det, men det bortser vi ifrån.

Ha nu en skön veckända och kanske en snartärdetdagskram skulle passa?

 
 
skrivmoster

skrivmoster

14 juni 2012 08:58

Jag gläds med dig över, att du ska slippa ha "huvudansvar" för att alla blir mätta och glada denna midsommar. Något ska dom väl klara av på egen hand... ! Allt blir så mycket roligare om inte en person har så mycket att stå i, att hon knappt orkar vara glad och fira! Jag tror ni får blodad tand och kör med catering i fortsättningen!

Nu återstår bara ett problem - som är mitt - och det är att inte vi lämnade kvar baciller som ska ge dig av vår snuva ... Vi får hålla tummarna för att ni är friska och pigga i midsommar. Hör att B. fått en släng ... Aj aj!

Ha det så gott och bra när ni kommer upp och börjar förbereda! En stund i inglasningen är ett måste - för att orka hålla igång! Kramar och tack än en gång för senast!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Inger

14 juni 2012 17:14

Tack för din omtanke syrsan! Jag är för det första inte ett dugg snorig (peppar peppar), så bassiluskerna sitter hos Bengan...men det kan lika gärna vara allt damm från städningen vi hade borta i måndags (en annan historia!).Ja jag tror också att det blir hur bra som helst i midsommar och alla får en snällare mamma!
Ska lägga mig i hammocken på verandan då vi kommer till Sösjö.
Tack o kram, syrsan

 
Ingen bild

Kicki Leonie

14 juni 2012 12:14

Vilken klok man och kloka döttrar du har! Eller så är dom egoistiska, som vill ha dig glad, pigg och hyfsat stressfri ;-)
Traditioner är till för att brytas, åtminstone förr eller senare. Och vad är det som säger att den nya traditionen kommer att bli sämre, kanske t.o.m tvärtom?
Det gäller bara att tänka positivt - och DET är du ju bra på, så det blir säkert en toppenMidsommar, kanske den allra bästa?

För nog har ni att göra ändå, även om ni inte fixar maten själva?!

Trevlighelgkram <3

Inger

14 juni 2012 17:09

Gulledej! Ja mina närmaste är nog både egoistiska och omtänksamma. Jag vet ju med mig själv att jag blir som en trasa, en arg trasa.
Jo det finns att göra ändå, men nu kan jag ta det med en klackspark! Tack snälla du för din kommentar! Trevlighelgkram till dig också!

 
Loka

Loka

25 juni 2012 18:01


Det finns stunder när man måste få ändra sina vanor och midsommar samt andra stora helger kan vara en sådan stund. Det var klokt att ta hjälp av andra och "bara" duka fram och piffa till det. Allting tar tid och vet man med sig att det är arbetsamt så är det klokt.

Samvaron med sina nära är betydligt viktigare tycker jag än hur maten är gjord eller av vem. Sköt om dig.

Kram

http://hosloka.bloggplatsen.se

Inger

25 juni 2012 22:42

Tack snälla du, för att du läste och kommenterade!
Du har helt rätt med att samvaron är det viktigaste, man tänker egentligen inte mycket på vad man stoppar i munnen, då man har trevliga människor omkring sig.´
Nu ska jag snirkla in mig på din sida och läsa...blir i morgon, nu är det säng o läsdags! Ha det gott! Inger

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 31 december 2014 11:54


  Detta är jag, Inger. Året som gått, har varit vänligt mot mig och min familj. Inga särskilda sjukdomar, ingen har dött, ingen har fötts. Sommaren var underbar, utom midsommar som var den vanliga fleesejackor o kepshelgen. Men vi var ett stort gän...

Av Inger - 28 september 2014 16:10

  Det här är min Bengan. Fotot är från då vi var i Skåne i fjol, närmare bestämt i Viken där vi hyrde hus av kära Evy. Inte kunde vi då veta att det skulle bli sista gången vi fick bo i detta vackra hus och träffa den allra finaste värdinnan med den...

Av Inger - 13 september 2014 15:23


   Idag är en "sån" dag, en tänk- o funderingsdag. Tänker ofta på C i dag. Många negativa tankar far över mig, det både finns och finns inte en orsak till tänkandet. Jag tror att vi alla har sådana dagar, då vi kanske har drömt något otäckt och känsl...

Av Inger - 26 augusti 2014 18:18


   Nää, tänkte bara sätta in en tårt o kakbild för att väcka er uppmärksamhet.   Idag har jag varit på träningslokal, vilket var längesedan. Men jag är ju med i en utmaning att träna 3ggr/vecka med redovisning på söndagar, därför måste jag gör...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Ovido - Quiz & Flashcards