Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

Efteråt

Av Inger - 27 maj 2012 16:02

Det tog mig två dagar att komma in i gamla gängor igen...ja inte så att jag på något sätt "trillade dit", men tröttheten och sengångaren i mig är förvandlad till vanliga Inger igen.

När jag kom hem från Ö-åsen var jag så lugn inombords att jag nästan var i koma, det är det tillståndet som har normaliserats nu. Kunskapen om att "ett djupt andetag-hålla andan- andas ut sakta", kan göra att ovälkomna tankar, dumma ideér, omotiverad ilska, avundsjuka och gnäll sköljs bort med utandningen. Ja kanske inte på en gång, man kan få djupandas och rensa skallen några gånger för att det ska funka. Men gott är det!

Nu gäller det att hålla kvar det positiva jag lärt mig, både vad gäller kropp o knopp. Tiden hemma till i augusti, är en enda lång lektionstid...ja det är nog så att man lär för livet till och med. Jag ska, samtidigt som jag tänker på mig själv och "lyssnar in kroppen", vara mer lyhörd och inte döma andra människor och njuta av nuet (vilket är skitlätt i denna ljuva sommartid). Allt jag skriver här är egentligen självklart, det är ju så livet ska vara. Men ibland måste man bli skriven på näsan för att det ska bli en sanning.

Igår var Ernst och jag ute på en långpromenad, vi gick i skogen över trädrötter och andra små hinder, men Ernsten tog mig med lätthet över allt, som den kompis han är. Idag är det min dag och för att riktigt fira det så bjöd Bengt mig på lunch!! Det blev en grillad med bröd på Ica Maxi, smarrigt värre! Mina barn både har och ska gratulera mig, tack och ser fram emot.

Nu ska jag gå ut och sätta mig i hammocken och njuta av cirkelsågens vinande, ilskna ljud då Bengt gör ett nytt brunnslock.

Ha en skön morsdag alla mammor och en en skön pingstdag alla andra.

Lugnofinkram på er!

 
 
Ingen bild

Britten

27 maj 2012 19:50

Lugnochfinkram tebaks! Saknat dej på sidan! Kram till hela familjen!

Inger

29 maj 2012 22:31

Britten, du får en stor kram av mig och en av familjen (som just nu o här består av Bengan).

 
Ingen bild

Ingela

27 maj 2012 20:13

Så klokt att stanna upp och njuta av nuet! Inte nåt vi gör alldeles självklart, utan behöver tyvärr påminna oss själva om det. Andningen är såå viktigt, i alla lägen! Har lyckats få några med panikångest att varva ner genom att andas med de.. Låter konstigt, men det funkar! Stor morsdags & pingstdags KRAm till dig!

Inger

29 maj 2012 22:30

Jaa, om människor visste om vad viktig andningen är! Jag kör andningsövningen ofta, ofta, den ger verkan!
Både morsdag o pingst är över nu, men du får en tacksamhetskram för att du kommenterar!

 
Ingen bild

Gittan

27 maj 2012 23:31

Du har så rätt så. Ha en fortsatt fin vecka kram

Inger

29 maj 2012 22:27

Tack detsamma Gittan, du är gullig som kommenterar här! Kram på dig!!

 
Ingen bild

skrivmoster

29 maj 2012 21:17

Grillad korv är också mat ... men ... *gapskrattar*. Man får nöja sig med tanken som var god ...

Jag fick smörgåstårta av mannen redan på pingstafttonen. Det var gott!
Mors dag var vi ute hela dagen och det blev grillmiddag på altanen hos sonen. Presenter fick jag också. Kul att bli uppskattad!

Nu har vi varit barnvakt för båda hela dagen och E sov över hos oss. Hon hade bestämt sig! Mysigt!

Kramar till dej syrsan!

Inger

29 maj 2012 22:21

Hehehe, ja jag var lite ironisk där med lunchen, jag fick faktiskt både tofflor och andra skor (på rea!) av Bengan.Mysigt när de små vill sova över o du är ju morronpigg! Tack o kram syrsan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 31 december 2014 11:54


  Detta är jag, Inger. Året som gått, har varit vänligt mot mig och min familj. Inga särskilda sjukdomar, ingen har dött, ingen har fötts. Sommaren var underbar, utom midsommar som var den vanliga fleesejackor o kepshelgen. Men vi var ett stort gän...

Av Inger - 28 september 2014 16:10

  Det här är min Bengan. Fotot är från då vi var i Skåne i fjol, närmare bestämt i Viken där vi hyrde hus av kära Evy. Inte kunde vi då veta att det skulle bli sista gången vi fick bo i detta vackra hus och träffa den allra finaste värdinnan med den...

Av Inger - 13 september 2014 15:23


   Idag är en "sån" dag, en tänk- o funderingsdag. Tänker ofta på C i dag. Många negativa tankar far över mig, det både finns och finns inte en orsak till tänkandet. Jag tror att vi alla har sådana dagar, då vi kanske har drömt något otäckt och känsl...

Av Inger - 26 augusti 2014 18:18


   Nää, tänkte bara sätta in en tårt o kakbild för att väcka er uppmärksamhet.   Idag har jag varit på träningslokal, vilket var längesedan. Men jag är ju med i en utmaning att träna 3ggr/vecka med redovisning på söndagar, därför måste jag gör...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Skapa flashcards