Alla inlägg den 24 maj 2012

Av Inger - 24 maj 2012 21:56

Precis när jag kommit igång, är det dags att fara hem. Dessa fem dagar har gått hur fort som helst, de har bara svischat iväg!

Vi har haft föredrag om återhämtning, livsstilsförändring, fysisk aktivitet, sömn/ avspänning, kost och idag mindfulness. Många nya kunskaper och intryck har matats in i min gamla hjärna, känns lite snurrigt där nu. Jag kliver upp före väckarn på morgonen, vid 5.45, lägger mig vid senast 21. Ser ingen teve, läser sporadiskt en tidning för att hänga med i nyhetsflödet. Har inte ens sett Melodifestivalen eller Estelles dop.

Däremot har jag sett hur löven på träden har slagit ut för varje dag som gått, hört massor av fåglar kvittra, sett tulpanerna  i planteringen slå ut, legat i solstolen på baksidan och känt solen bränna på näsan, viftat med de bara fötterna så luften kilat mellan tårna, pratat och diskuterat livet med främmande människor, sjungit tvåstämmigt med underbara välsjungande personer, ätit fantastisk vegetarisk mat osv, helt enkelt njutit av livet.

Nu är det alltså dags. I morgon städar jag ur rummet, träffar min kontaktperson äter lunch och far hem. Ska bli skönt att träffa gubben, längtar allt lite.

På återseende Österåsen, i augusti!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Skapa flashcards