Direktlänk till inlägg 16 maj 2012

Många bilder, lite blogg

Av Inger - 16 maj 2012 18:40

 Bara så ni inte glömmer hur det såg ut för ett litet tag sedan! Inte alls längesen det var så här mycket snö och sparken var ett ypperligt redskap att ta sig fram på hala vägar. Usch o fy tusan!

Nä nu är det inte långt kvar till detta  Åh så jag längtar att få öppna första suringsburken, känna pyset och doften, klämma skalet av mandelpäran, ta en Åålborgs och en tunnbrödsmacka med prästost!

Men först ska vi ha detta  "sommar, sommar, sommar, de är dans i Folkets park..."    

En bild från Höga Kusten, närmare bestämt från altanen i

kusinstugan! Gissar att vi kommer att besöka Skoved även i sommar.

Nu vred det om lite i längtanshjärtat, men på ett bra sätt!

Kanske även en bild från Sösjö?   Paviljongen nere vid sjön, där har vi många glada kaffestunder!  

Många bilder blev det, lite blogg. Men så är livet ibland, mer eller mindre.

 
 
Ingen bild

Ingela

18 maj 2012 22:27

Vackra bilder!!! Förstår att du älskar ditt Sösjö :)

Inger

19 maj 2012 00:07

Tack Ingela!

 
Ingen bild

Marie Flinta

19 maj 2012 16:52

Hej Inger,Vad du skriver fint det är helt otroligt !
Både Henning och jag tycker mycket om surströmming men jag vill ha Västerbottensost på tunnbrödet och en Skåne till är inte så dumt.
Du skriver om dina kusiner i Skoved,vilka är det ?
Hälsningar/Marie

Inger

19 maj 2012 22:52

Mina kusiner i Skoved bor egentligen i Växjö. Tre syskon köpte ett ställe i Skoved där en av mina mostrar hade ett litet jordbruk.Det ligger så fint nere vid vattnet. Jag fick nycklar dit i fjol, så vi kan fara dit ibland och se till och även vara där om vi vill.Jag tillbringade många roliga dagar där då jag var liten, skönt att det finns kvar. Kram, Inger

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 31 december 2014 11:54


  Detta är jag, Inger. Året som gått, har varit vänligt mot mig och min familj. Inga särskilda sjukdomar, ingen har dött, ingen har fötts. Sommaren var underbar, utom midsommar som var den vanliga fleesejackor o kepshelgen. Men vi var ett stort gän...

Av Inger - 28 september 2014 16:10

  Det här är min Bengan. Fotot är från då vi var i Skåne i fjol, närmare bestämt i Viken där vi hyrde hus av kära Evy. Inte kunde vi då veta att det skulle bli sista gången vi fick bo i detta vackra hus och träffa den allra finaste värdinnan med den...

Av Inger - 13 september 2014 15:23


   Idag är en "sån" dag, en tänk- o funderingsdag. Tänker ofta på C i dag. Många negativa tankar far över mig, det både finns och finns inte en orsak till tänkandet. Jag tror att vi alla har sådana dagar, då vi kanske har drömt något otäckt och känsl...

Av Inger - 26 augusti 2014 18:18


   Nää, tänkte bara sätta in en tårt o kakbild för att väcka er uppmärksamhet.   Idag har jag varit på träningslokal, vilket var längesedan. Men jag är ju med i en utmaning att träna 3ggr/vecka med redovisning på söndagar, därför måste jag gör...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Skapa flashcards