Alla inlägg den 11 maj 2012

Av Inger - 11 maj 2012 20:23

  Inlägget jag skrev i morse bara försvann då jag skulle lägga in bilden på fåglarna, nu försöker jag igen.


Grå, grå, grå började dagen, det var som att Gud dragit ett grått flor över himlen. Det färgar av sig på humöret, så jag har varit grå till sinnet hela dagen. De enda som inte bryr sig om färgen på vädret är fåglarna. De far runt, runt, kvittrar och pippar av hjärtans lust. De ser ut som att de bara lever idag och måste skynda sig att föröka sig.

Vi lägger ut frön åt dem fortfarande, frön som blir till kamp mellan dem och rådjuren. Vi har en ungbock och en get som far fram som dammsugare och käkar frön för brinnande livet. Kul att se på dem och fåglarna.


Ibland önskar jag att jag var en bofink. Tänk att ha en hel vår full med pipp o popp, kvitter och matintag. Bara flyga omkring och njuta för att så småningom mata sina ungar och på höstkanten flyga till värmen och vara där hela vintern. Sedan kommer våren och så börjar det härliga livet igen (det där ser ganska mänskligt ut).

Nä, att vara människa är nog inte så tokigt det heller...

Jag får försöka ruska av mig det grå floret, skaka fram det färggranna som finns under och bli glad igen. Det går ganska lätt, långdepp ligger inte för mig.

Jag har haft mina två yngsta döttrar här ett par timmar idag, de var/är på väg till Umeå med sina män. Förr då de bodde hemma, sjöng vi tillsammans och idag gjorde vi det också! Eller rättare sagt, de sjöng för mig. När de sjöng Enyas "Marble hall" i stämmor, då rös jag av glädje! De har underbara röster...säger partiska mamma. Så lite glädje har det allt varit idag, mitt i det grå.

Nu ska jag gå ner till teverummet och förgylla tillvaron för Bengan, han kan behöva lite fägring!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Skapa flashcards