Alla inlägg den 7 maj 2012

Av Inger - 7 maj 2012 22:40

   Förra veckan tog jag prover inför Zometan idag, plus att jag fick sticka för isotopen. I morse ringde onkologsköterskan och sa att jag måste gå på lab och ta ett prov som de glömt pricka för. Suck. Jag var redan blå i armvecken och nu blev det ännu värre. Nå, upp till onkologen för att få ännu ett stick i armvecket (tur man har vener på fler ställen!) Ssk stack så klart fel, så hon fick göra ett nytt försök och nu lyckades det! Jag fick mitt koksalt, min Zometa och lite mer koksalt.

Men nu ser jag ut som värsta sprutnarkomanen i mina armar, tur man är lite lös o sladdrig så det inte syns så väl.

Jag har bara gott att säga om all personal på sjukhuset, jag frekventerar mest lab, onkologen, medicin, röntgen och fys. lab, och överallt är det underbara människor! Herregud, när jag räknar upp alla ställen så ser jag jättesjuk ut! Men det är jag inte, hjärtat mår bra, det tickar på lite fort emellanåt, men det ger sig alltid. C står stilla, förhoppningsvis är det så även nästa läkarbesök (snart...), jag har ont lite här o där, det knakar då jag sätter fingertopparna i golvet med raka ben, men det är nog åldern, eller kanske då magarna pressas ihop. Min "hjärna" säger att jag mår bra och då är det så.

Jag fick ingen tid för läkarbesök idag, ssk skulle skicka det till mig. I morron är jag helledig, inga stick alls! På onsdag blir det stick och mer kontrast (jag lyser nog i mörkret, får kolla det en natt).

Sen är jag ledig fyra hela dagar! Jag måste säga att det är tur jag är passionär, annars vete fåglarna hur det gått.

Nå, nu är det fem veckor till nästa procedur och då är det sommar hörni!



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Skapa flashcards