Alla inlägg den 3 maj 2012

Av Inger - 3 maj 2012 10:05

  Igår satte jag larmet på både telefonen och klockradion på 7,30. Jag skulle upp för att ta prover på lab och få isotopinjektion på klin.fys.kl 9. Men tror ni inte att jag vaknade piggare är någonsin kl. 5,30! Jag låg och knep ihop ögonen och försökte somna om, lögn i helsike. Det var bara att kliva upp, duscha och göra frukost.

Iväg till sjukhuset och upp till klin.fys för injektionen, sedan två olika prover på lab. Med mina omlindade armveck for vi så på bageri för att beställa tårtor inför lördagen. Har ni känt så underbart det doftar på ett riktigt hembageri? Där står man, omgiven av väldoft, ser alla dessa bullar, gobitar och limpor vimla framför hungriga ögon. Självklart köpte jag varma frallor och goa bullar med "mormors hosta" på.

Efter uträttat värv, for vi till Annalena för förmiddagskaffe (med fralla o bulla), satt och surrade en stund, sedan for vi på ett par affärer, hem igen och iväg igen för att jag skulle göra min skelettscanning. Isotopen ska verka i tre timmar, så den riktigt kommer ut i blodomloppet och gör skelettet självlysande. Där låg jag på rygg på ett "bord" i 25 minuter blickstilla medan scannern gjorde sitt. De sista fem minuterna somnade två fingrar och jag hade väldigt svårt att inte röra dem.

När det var klart for vi på Ikea och åt lunch, sedan på "boa" för att köpa mer vin och öl (tur det ligger nära). Efter diverse turer på olika affärer i området, for vi så hem. Jag pustade ut, bara för att upptäcka att jag hade en klipptid om tjugo minuter. Tillbaka till Birsta och Cupolen och en helt ny frissa. Hon var så härlig, pratade och klippte så det osade!

Igår kväll var jag lite trött, somnade i soffan och masade mig till sängen vid tio.

Idag är jag pigg igen, nu ska jag ta en kopp kaffe och klockan 14 ska jag in till stan på ansiktsbehandling och bryn o fransfärgning. En julklapp från min omtänksamma äldsta dotter, hon kan hon!

Det är många förberedelser inför Zometan med provtagningar och inför läkarbesöken med isotopscanning och datortomografi, plus provtagningar.

Nu är det Zometa på måndag och då får jag tiden för läkarbesök också, något att gruva sig för...som vanligt.

Men jag har Sösjö och sommaren att se fram emot!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Ovido - Quiz & Flashcards