Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Fripassageraren

Av Inger - 18 april 2012 19:02

Ja det kan man väl kalla något som bara tränger sig in och hänger kvar, trots att jag inte vill. Jag talar om cancer...eller rättare sagt cancermetastaser, vet inte vad det är för skillnad och jag bryr mig egentligen inte heller. Jag har beslutat mig för att inte acceptera att något finns i min kropp som inte ska vara där. Jag är lite av den sorten som tycker, "syns det inte, så finns det inte". Självklart VET jag!

För många år sedan opererade jag bort mitt vänstra bröst och några lymfkörtlar i armhålan, 1992 i december var det. Det var cancer. Men ingen medicin, ingen strålning och inga cellgifter behövdes. Åren gick och för två år sedan krävde jag en röntgen på min vad jag trodde utslitna höft. Efter lite turer på ortopeden blev jag så skickad till Umeå för punktion på "något" i bäckenskoveln. Jodå, det visade sig vara bröstcancerceller i en stor metastas som ätit sig in i skelettet. Inte underligt att jag haft ont flera år! Efter olika röntgen på Sundsvalls sjukhus blev jag så patient på onkologen. Det visade sig att jag hade mindre metastaser i ryggraden och en skugga syntes också på levern. Det gick inte att bota sa läkaren. "Jaha" sa jag då, "hur länge får jag leva då"? På det svarade han att jag kom inte att dö av min cancer, den kunde jag leva med i många år. Gissar att han läst min journal från medicin om mitt knasiga hjärta, det var därför han så tvärsäkert kunde säga så.

Jag har bestämt mig för att inte låta min fripassagerare få för stor plats i kroppen och som om Gud hör mig, har cancern hittills stannat av. Jag får Femar som tar bort östrogen i min kropp, sådant som min sorts cancer lever av. Nu svälter vi den så den inte kan föröka sig, bra va?!

Nu blir det inte mer idag, någon kanske ska orka läsa också!

 
 
Mie

Mie

18 april 2012 19:34

Det finns ju talesättet; det som inte dödar, det härdar. Å det är kanske mer än en floskel... ;)
Kramar finaste du.

http://miesliv.wordpress.com

Inger

18 april 2012 19:56

Tack Mie, goa du!

 
skrivmoster

skrivmoster

18 april 2012 19:42

Men käraste syrsa ... nu blev jag glatt överraskad att du är här! Vilken fin blogg du fixat! Vill du ha en "header" alltså en bild ovanför den svarta raden högst upp, så kan jag tipsa dej hur.

Roligt att du skriver här och jag ska länka till dej så du får nya läsare!
Varmgoa´ kramen från din syrsa i norr

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Inger

18 april 2012 19:58

Hahaha, fixat o fixat, fast det var lite pirrigt! Jättegärna om du vill visa mig hur man fixar en header, för det kunde jag inte. Kramis!!

 
Ingen bild

Kajsa

18 april 2012 20:09

Du är en sådan fantastisk människa som kan se det positiva i hela eländet. På detta vis kan då ingenting få ordentligt övertag för dina positiva tankar "jagar" bort det elaka. Inger, när vi slutade röka och vi jagade bort Mr Nico, du vet att allt går med viljan. Hjärtanskramar till dig från mig!!

 
Ingen bild

Ingela

18 april 2012 20:31

Heja, nu är du på G!! :) Det är konstigt men att skriva av sig gör att man liksom släpper av en del av det man bör på. Så jag tycker din fripassagerare ska ta och ge sig av helt nu! Härligt att den blir svältfödd. Kramis

 
Ingen bild

Kicki Leonie

18 april 2012 20:43

Härliga Inger, vad bra och fint du beskriver din fripassagerare - och vilken härlig inställning du har!
Men tänk att du, intet ont anande, hade otäcka metastaser i stället för en utsliten höft. Vilken tur att du till sist stod på dig och blev röntgad!
Stor KRAM :)

 
Ingen bild

Lena

18 april 2012 20:58

Så spännande med din blogg, det här har jag sett fram emot! Kram!

 
Loka

Loka

19 april 2012 06:27

Hej Inger,

Du har en fantastisk livskraft som lyser igenom, den kommer att hjälpa dig på vägen. Att skriva av sig är ett bra sätt att bearbeta vad som sker, jag håller tumme för dig och kommer att lägga till dig på min blogg och hälsar absolut på igen.
Kram!

http://hosika-ika.blogspot.com

 
Ingen bild

Maria i Piteå

19 april 2012 07:43

Kanon bra, ska följa dig här också
kraaaaaaaaaaaaaaam

 
carri

carri

19 april 2012 07:46

Godmorgon ! Hittar in till dig via skrivmoster och känner en stor kämparkraft i dig.
Hälsningar carri.bloggplatsen.se

http://carri.bloggplatsen.se

 
Stintan

Stintan

19 april 2012 09:59

Hej min vän!

Så roligt att du har börjat blogga- Jag är helt säker på att det kommer att hjälpa dig i din kamp. Du kommer att få ordning på tankar som snurrar runt i huvudet ibland och du kommer att få trösta av oss som läser din blogg.

Det var tur att det upptäcktes i tid.
kramar massor // Lillemor

http://angermanalvens.blogg.se

 
Anki

Anki

19 april 2012 13:32

Visst är det skönt och skriva av sig och du skriver så bra :) Jag tänker precis som du, jag låter inte sjukdomen ta över mitt liv, kämpa på o lycka till med bloggen! :)

http://sockersjukan.weebly.com

 
Ingen bild

Taina

19 april 2012 17:25

Så bra du skriver Inger! Jag blev verkligen tagen och berörd av din positiva syn trots att du har sånna hemska fripassagerare i din kropp. Förhoppningsvis känner dom att det inte är någon idé och fortsätta åka gratis i dig längre :-) Varma kramar.

 
skrivmoster

skrivmoster

21 april 2012 20:44

WOW ... vilken fantastisk header du lagt dit! Bravo! Jag känner igen vyn förstås! Du är duktig du!!

Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Inger

21 april 2012 22:48

Jamen det var ju tack vare dig som jag kunde!! Ja, Sösjö är vackert. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 31 december 2014 11:54


  Detta är jag, Inger. Året som gått, har varit vänligt mot mig och min familj. Inga särskilda sjukdomar, ingen har dött, ingen har fötts. Sommaren var underbar, utom midsommar som var den vanliga fleesejackor o kepshelgen. Men vi var ett stort gän...

Av Inger - 28 september 2014 16:10

  Det här är min Bengan. Fotot är från då vi var i Skåne i fjol, närmare bestämt i Viken där vi hyrde hus av kära Evy. Inte kunde vi då veta att det skulle bli sista gången vi fick bo i detta vackra hus och träffa den allra finaste värdinnan med den...

Av Inger - 13 september 2014 15:23


   Idag är en "sån" dag, en tänk- o funderingsdag. Tänker ofta på C i dag. Många negativa tankar far över mig, det både finns och finns inte en orsak till tänkandet. Jag tror att vi alla har sådana dagar, då vi kanske har drömt något otäckt och känsl...

Av Inger - 26 augusti 2014 18:18


   Nää, tänkte bara sätta in en tårt o kakbild för att väcka er uppmärksamhet.   Idag har jag varit på träningslokal, vilket var längesedan. Men jag är ju med i en utmaning att träna 3ggr/vecka med redovisning på söndagar, därför måste jag gör...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min barndoms somrar på Björkön


Skapa flashcards